fredag 17 augusti 2012

Älskade Augusti







Inte undra på att jag kommer försent till arbetet. Jag glömmer tiden när jag sitter med morgonkaffet och drömmer. Såna här sköna augustimorgnar. Så lätt att bli sprallig och glad. Få nya idéer. Känna pirr.












Så jag kom på, att det vore fint att ha med sig en bukett.

Svängde av, och fick den här skönheten med mig i korgen. Ni minns kanske korgen som jag köpte som jag har när jag handlar grönsaker. Den har jag min laptop i också. Kände, att börja en tidig morgon i en trädgård, är speciellt. Lite dagg, en humla eller två, kanske ljudet från vatten som porlar, sol som dansar på bladen. Allt är liksom sommarvarmt, sommarmjukt.









Och mes amis. Ni är så generösa. Det är härligt, det ger lyckokänslor, det är njutning, det ger energi.








Nu tar vi och njuter av lördag och söndag, eller hur? Jag ser fram emot några extra lediga dagar med Alex, gärna med frukost på bryggan, sandkänsla och salta bad. Så någon spontan eftermiddag med drinkar på något tak xx


47 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Ja du jag skulle också komma försent med den vyn omkring mig! Jag fattar inte vad du har för kamera, inte kan det väl bara vara mobilens kamera??? Bilderna är ju så magiska!!
Kram och ha en underbar helg!!
Kramizar Helena

marianne sa...

hello dear
verkar som om sommaren rullar på i härligt mak och lyckliga ni "over there" som har flera veckor kvar av bara ben väder.själva är vi tillbaka på la banca efter fyra underbara veckor i vår fina by i italien. en minisemester i semestern hanns också med.tillsamans med några trivsamma typer spenderade vi 5 dagar i toscana. besökte flera trevliga vinhus, smuttade,smackade och hmmade och köpte massa gott vin.....som dock inte får avnjutas förrän tidigast till pensionen.i helgen njöt vi smarrig frulle på saturnus.läste där en lång fin artikel i financial times om trädgårdsutställningen som du skrev så målande om för en tid sen.
må så gott och hälsa
kram marianne

marianne sa...

hello dear
verkar som om sommaren rullar på i härligt mak och lyckliga ni "over there" som har flera veckor kvar av bara ben väder.själva är vi tillbaka på la banca efter fyra underbara veckor i vår fina by i italien. en minisemester i semestern hanns också med.tillsamans med några trivsamma typer spenderade vi 5 dagar i toscana. besökte flera trevliga vinhus, smuttade,smackade och hmmade och köpte massa gott vin.....som dock inte får avnjutas förrän tidigast till pensionen.i helgen njöt vi smarrig frulle på saturnus.läste där en lång fin artikel i financial times om trädgårdsutställningen som du skrev så målande om för en tid sen.
må så gott och hälsa
kram marianne

Saltistjejen sa...

Underbara bildet Lotta! Och du DE stolarna skulle jag gärna sitta i en stund. Känna vinden mot huden och bara vara.... :-)
Kram!!

Christina sa...

Jag är alltid förvånad över att du kommer in till jobbet över huvud taget! Tror inte jag hade gjort det, tur att jag bara har motorväg ;-)

Du är den enda jag vet som har laptopen i en korg, det är ju genialt! Vi ska inte ge några laptopväskor till våra kunder utan korgar. Vilken grej. Härliga, härliga du! Ha en underbar helg nu!
Stor kram!

Äventyret framtiden sa...

Morgonstund har guld i mund som det heter. Man bär morgonskönheten med sig hela dagen. Energi när den är som allra bäst.

Takutsikten är otrolig! fina bilder som vanligt, njutbara.
tack för att du gav mig din morgon

kramar!

Channal sa...

Jag har nog blivit förälskad i dig! Dina texter och bilder är helt fantastiskt underbara! Du ger mig så mycket inre ro och harmoni!

Vilken kamera anväder du nu?

Njut av din helg fina Lotta! KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Du är en riktig livsnjutare Lotta, och vad gör väl det om man blir lite sen till jobbet :) kramar Diana

Jenny sa...

Herrejösses, det är DU som är generös! Du bjuder på så vackra bilder, sådana vackra texter. Jag låg förra veckan och fantiserade om att jag kunde få greencard, jobba på FN i NYC och bo granne med dig! :) Vi gick upp tidigt på lördagmornarna och promenerade och sedan käkade vi brunch ihop. ;) Jag håller med, augusti är fantastiskt! Om mindre än en vecka sätter jag mig på ett plan till Grekland. Där ska jag, min familj och min systers pojkvänsfamilj bo på en liten ö i en vecka och njuta av denna varma, rödorangea månad. KRAM och ha underbara helgdagar med Alex!

bokhyllan sa...

Dina tankar och ständigt vackra bilder inspirerar.

I helgen ska jag leta ny kamera... :)

I juni fick dottern en systemkamera, nu är det min tur... Åh, jag längtar!

Glada-lördags-hälsningar till dig, kära bloggvän.
Kram

Ps. Gillar skarp den översta bilden med båtarna och det söta lilla vita huset

Lena - gott för själen sa...

Är det din boendemiljö vi får se delar av!? Då förundras jag över att du över huvud taget kommer till jobbet. Ser underbart ut!

Ha en fin lördag.

Kram Lena

a piece of happiness sa...

Mmmmm

säger jag i mitt huvud när jag tittar på dina bilder. Som Helena säger fattar jag inte heller vilken mobil du har.

Översta bilden med båtarna blev jag lite fundersam över. Har de ankrat och ligger kvar och myser? Fast jag ser inga människor. Hur kommer de in till land och tillbaks till båten i så fall.

Sista bilden är lite to much så här en lördag morgon
;-) hi hi


KRAM

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Lotta!
Lördagshälsning från Skåne. Denna morgon strilar regnet, lilleman och jag ser på "Mamma Mu". Det är alldeles tyst längs vår bygata, bönderna har tillfälligt kommit av sig med skördecirkusen. Traktorerna får några välförtjänta vilotimmar i ladugårdarna, sol utlovas till eftermiddagen.

Du skriver så fint Lotta! Prickar rätt, hittar de rätta orden och som vi njuter augusti. Underbart! Jag gillar vad du skrev om att finna inspiration och bli idérik så här års. Precis så känner jag, jag vill sitta med maken om kvällarna med ljusen tända och planera framtid, såväl små som stora idéer och drömmar.

Dina foton är alldeles ljuvliga! Vilken blombukett! Vilka vyer från vattnet! Och New York bilden-oslagbar! Jag ska lägga den i en favoritbild mapp så jag kan titta på den ofta.

Trevlig helg!!!! Här ska vi iväg och spana på ardennerhästar och traktorer!!!
Stor kram Anna

Nettan sa...

Som alltid underbara bilder Lotta, längtar tills den dag jag kommer dit och ser det live!
Hoppas att du får en underbar helg!

Kramar

Miss Marie sa...

Men sista bilden, var är den tagen?! Fantastisk! Vilken vy över NY, nu blir jag ännu mer avis på mina kompisar som ska flytta dit! :)

Gillar de första bilderna också, stolarna, vad härligt och tänk att ha ett avokadoträd hemma, det skulle va nåt!

Fru Sederblad sa...

Du, vem hade inte kommit för sent till jobbet med den utsikten? Så fiiina bilder. Du är magisk! Puss och kram!

Annika sa...

Så vackert!
SÅ otroligt fint, och stilla. Precis som augustimorgnar ofta är.
Otroliga Bilder.
SÅ levande.
Ja, vi har ännu mkt sommar kvar här på östkusten. Men jag längtar efter hösten, haha...
Du med, det vet jag. Halloween, my dear!!!!
Kram och ha en jättefin lördag!!

Lisa sa...

Aterigen bjuder du pa helt fantastiska bilder & underbara vyer!
Kramar, Lisa

eastcoastmom sa...

Fantastico! Får hemlängtan.
Första bilden med båtarna, har varit på husvisning just där, med den utsikten. Du vet den årliga Design House Tour.

Life´s Silverlining and I sa...

Frukost på bryggan och drinkar på tak lät inte helt fel! Bor du i paradiset? Dina bilder är så klara och fina i färgerna! Kramar Nilla

Beautifulosophy sa...

Men ärligt talat Lotta, jag blir sällan stum men nästan alltid med dina bilder! Tack! Och jag tror att du är grymt kul att dricka drinkar med! Nu dags för drink och sen middag här i Marbella. Kram Caroline

Maria - Wikers Liv sa...

Visst bor du i Paradiset, Lotta!!! Bara älskar alla dina bilder! Vackert så man ryser!!!!
Kram /Maria

@my casa sa...

Själv hade jag ALDRIG kommit fram till arbetet
om jag hade haft ALLT detta omkring mig...
HÄNFÖRANDE är vad det är!!!

Kramar & Kramar Åsa

Bella sa...

Med dessa vackra vyer att titta på när man dricker kaffet och underbara omgivningar på vägen till jobbet hade jag nog inte kommit i tid en enda dag :)

Jag ställde faktiskt bara in min lavendel i vår maskinhall som det inte blir frostgrader i, men inte heller är tempererad under vintern och sen i mars klipppte jag bort alla gamla "kvistar" och det funkade tydligen, så det får bli mitt tips!

Hoppas du har en riktigt skön helg!

Kramar Bella

Elin sa...

Jag är förvånad över att du NÅNSIN kommer till arbetet med allt det vackra du har omkring dig! :)

Så underbara bilder, och det jag gillar med din blogg är just det genuint jordnära i kombination med storstadspulsen. Fast även i NY lyckas du ju fånga de små ögonblicken, guldkornen som liksom är du!

Hoppas att du har en alldeles underbar helg!
Kram Elin

Coolaannna sa...

Visst är det härligt med lite tid över för sonen! Min son fyller 22 år på tisdag och då hoppas jag att få rå om honom lite! Delar han numera med en söt sambo!

Augusti är en härlig månad. Äpplen på träden och kantareller i skogen. Elever i skolbänken och Elfsborg är liiite närmare SM-guld!!

Lotta skickar dig varma äppel/kanelkramar. Njut av alla dina fina smultronställen som du så gärna delar med dig av till oss andra som bara suckar över alla nya bilder! Varje gång jag fastna i dem undrar jag om det är möjligt att leverera än mer!

Kram <3

Lena sa...

Lotta, jag tror att jag skulle vilja byta plats med dig i några dagar & få uppleva allt detta som du visar oss!

Kram till dig & en fortsatt härlig helg!
Lena

mitt liv som jag sa...

Ja du, det är inte svårt att förstå att du kommer för sent med sådana omgivningar :). Och viken bukett fantastiskt fin. Jag hoppas att helgen blivit/blir precis så som du önskade! Kram Jennifer

♥ ♥ ♥ BAMBI - har bakat Snickerskladdkaka! ♥ ♥ ♥ sa...

Oj, så vackra bilder!

Angelica sa...

Hej!

Har hittat hit via min vän "Miss Marie" och med risk för upprepning bland dessa kommentarer så vill jag meddela att jag verkligen uppskattar dina bilder! Jag flyttar till New York om en vecka och med starka bilder av den svenska sommaren och naturen i bakhuvudet är det extra trevligt att få se dina bilder som visar en annan bild av östra USA än vad jag har på näthinnan. Manhattan; storstadspuls och inte mycket natur som jag älskar. Tack för att du visar att det finns inom räckhåll! Det lugnar mina resenever inför stundande utlandsvistelse! :)

Än en gång, tack för en härlig blogg!

CreandoPhoto sa...

Du har en alldeles särskild förmåga att förmedla dina ord i dina bilder...

Buketten är ljuvlig. Den skulle jag mer än gärna ha njutit av live :)

Kramar

Åse sa...

Glad att jag hittade hit och fick njuta av fantastisk vackra bilder ! Helt underbart ljuvligt så jag återkommet ! Ha en fin dag !

Kakaobönan sa...

Jag tror jag dör en liten smula. Komma försent till jobbet?! Att du ens hinner dit alls är för mig en gåta med så mycket vackert runt omkring. Och vilken blombukett!
Love it!!
Kram

Desiree sa...

Så många fantastiska bilder Lotta! Wow! Sista bilder över stan är ju så maffig men även de andra bilderna är jättefina. Vilken härlig och vacker bukett du fick med dig. You made my day med dessa härliga och vackra bilder. Hoppas du och Alex har haft en riktigt härlig helg. Du har så rätt i att Augusti är en underbar månad på så många sätt.
Kraaamar!

Lilla gårdshuset sa...

Oh my g.....vilka bilder!!!

Kramis/Heléne

Bromans Bravader sa...

Jag tycker att det är en bedrift att du kommer fram över huvud taget... tveksamt om jag gjort det om jag haft allt det där framför mig..
stor kram
Jannike

Linda sa...

Vad fint ni bor!

Vilken underbar bukett. Utan tvekan bland de vackraste jag sett. Inget Interflora där inte. :)

Ha det gott!
Kram

evalevabo sa...

Ah vilken härlig blogg. Kommer tillbaka.
Ha det fint
Eva

mammaxtre sa...

Älskade Lotta, du ger energi. Tack!

Sahra sa...

Shit vilken mäktig bild över Central Park. Fatta att jag är där om mindre än en vecka.

Dina bilder framkallar viljan att skriva något poetiskt. Nu är ju inte jag någon poet så jag avstår. Men jag känner mig liksom poetisk. Låter jag helt obegriplig? Jag kan inte förklara det på något annat sätt. Så är det med det.

Kram

Bara Sara sa...

Men ååååh vilka fantastiska foton vad jag är glad att jag hittade din blogg! Hoppas helgen blev så bra som du ville!

House number 11 sa...

Åh, åh, åh! Ja, dina bilder är magiska! Trollbinder mina ögon och jag kan inte se mig mätt! Går tillbaka och tittar om, flera gånger!
Kram Jenny

Fourmum sa...

Tack Lotta för att du fyller på mitt förråd med *må-bra-bilder* Åhh vad jag skulle vilja sitta på de där stolarna och känna vinden mot kinden ;) Love! Kram!

Sandra sa...

Laptop i korgen! Jag smäller av så härligt! Dina morgnar är ju underbara, inte konstigt du har sådan energi. Den smittar, ända till Stockholm! Tack.

Kram

Nilla Q sa...

Härligt, härligt! Vill också gör såna där trevligasaker på väg till jobet! Men jag sitter mest och sover på bussen;)

Kram Pernilla

Anette Ryan sa...

Vilken härlig bukett du fått tag på Lotta. Den är så somrig. Dina bilder bara osar sommar och ro framför allt. Bor du nära vatten?
TAck för att du berättade vad du gillar att ta med hem efter dina Sverigebesök, så kul att läsa. Men hur får du med dig ostkakan undrar jag eller var det bara en önskan?
Här får man vara lite försiktig med grejer vi har ju rätt tuffa gränskontroller men bara man deklarerar att man har mat så går det bra och de i tullen avgör om det är något som är skadligt att ta in. Men för det mesta har allt gått bra för oss.
Ha en härlig dag!
Kram Anette :-)

Katarina sa...

Nu ska jag ge mig tillkänna! Jag har läst din blogg i flera år och njuter av din text men framförallt av dina bilder. De är så fina och du är en jätteduktig fotograf. Jag sannar till här nu.. Du inspirerar mig! Kram Katarina i Malaysia