söndag 5 augusti 2012

Sea life









Jag sitter här och känner mig emotional. Har läst Lottas inlägg från igår, att det är det-spelar-ingen-roll-dag. Det gick rakt in hos mig. Lottas blogg är underbar. Det är något speciellt med hennes fina, fina sätt att uttrycka sig. Titta på bilden när Lotta och Melker badar.

Så alla ni. Som fotar så jag smäller av hela tiden, som visar att vardag och fest kan vara så bra. Alltid vänliga ord, omtanke. Era familjer, vänner, intressen, recept, inspiration, härliga resor, heminredning, trädgårdar. Era liv här och nu.

Vad fint att få dela det här med er.












Och så är jag uppfylld av en dag med god mat. Jag älskar mat. Därför blev det ingen bikini för mig den här sommaren eller den förra för den delen heller. Hade tänkt att äta lite sundare den här helgen men det sprack redan på fredagen.



Men.



Vädret var perfekt. Det var skaldjursväder. Matväder. New Englands små towns, speciellt den sötaste av dem Essex, glittrade i solen. Det var skönt att börja tidigt på stranden, känna vattnet och se solens strålar dansa på ytan. Stanna hos bagarn och köpa några cannoli. Äta lunch på en veranda nära Katharine Hepburn's hem med utsikt över Lieutenant River som amerikanska impressionister vallfärdat till för att få måla, njuta av den och ta ett glas bubbel nere vid ån. Äta lite till. Musslor. Varm camembert med aprikoser, lite honung, basilika och mandlar. Hummer.



Ni ser ju. Jag blir nöjd och glad när jag får äta så här ibland ;)











Ja, jag blir så här då och då, uppfylld av känslor då jag känner att jag vill ta allt och alla i famn. Livet är inte alltid enkelt, men det känns så skönt att få vara glad också. Ge efter för some guilty pleasures. Glad för att det är fint väder, en skön stund med vänner och god mat. Att kärleken inte har några gränser. Att jag känner att jag snappar upp och lär mig nytt fortfarande, att jag hittat podcasts som jag är tokig i. Att ha massa bra böcker på sängbordet. Musik. Tankar om resor. Att ha vågat. Gott kaffe. Att jag gör mitt personliga OS nästan varje dag när jag sätter på mig träningskläderna och sticker iväg. Pirr över sköna bloggar.



Lyckan över mina älsklingar, mina fina barn.




























23 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Hihi, jag älskar också mat och gillar absolut inte bikini, speciellt inte efter denna sommar då det blivit lite väl mycket av det goda :).

Vilket fint och tänkvärt inlägg av dig och tack för alla suveränt fina bilder och texter du delar med dig av, de gör mig så glad!

Kram Jennifer

Bokcaféet i byn sa...

Hej fina Lotta!
Vilken värme du skickar till oss alla ikväll! Den går rakt in!!! Fina ord som värmer och underbara bilder och miljöer att inspireras av! Jag hoppas du vet hur mkt dina inlägg och dina alltid lika positiva och uppmuntrande kommentarer på ens blogg betyder!
Du skickar solsken rakt över Atlanten som landar mitt i den skånska myllan!
Stor kram på dig Lotta!
/Anna

Beautifulosophy sa...

Vilket underbart inlägg Lotta! Jag känner igen mig i så många av dina ord! Så härlig känsla. Och så vansinnigt fina bilder att det nästan gör lite ont. Av längtan till New England och maten och allt det vackra. Njut! Du gör helt rätt! Haha och du läste ju mitt blogginlägg om att man faktiskt kan se mycket äldre ut om man är för smal, iaf när man är över 40:) kram Caroline

Helenas enkla vardag sa...

Oj vad fint du skriver om ditt liv och vilka härliga känslor du delger oss! Jag älskar dina bilder och din miljö och jag blir så glad av alla dina fina kommentarer varje dag! Stora kramar från mig
Helena

Unknown sa...

Lotta lotta lotta. dina bilder. dina ord.
löv it!

Saltistjejen sa...

Mmmmm!!! Njuter av dina bilder, dina ord och KÄNSLAN! Som alltid när jag tittar in här hos dig! KRAM!

Christina sa...

Dina ord och bilder går rakt in i hjärtat <3 Du får aldrig sluta blogga ;-) Jag är så tacksam att jag hittade hit, en guldkant i vardagen!
Stor kram!

Lena - gott för själen sa...

Vackra ord. Det märktes genom bloggen att du blev lite emotional. Det smittade. Det var ett fint inlägg hon gjorde. Jag snor begreppet det-spelar-ingen-roll-dag direkt.

Fina bilder som vanligt.

Kram Lena

Äventyret framtiden sa...

Jag älskar dina bilder, mycket beroende på att du får in så mycket av känsla i dem. De är så talande. Jag har kommit närmare havet via din blogg än jag har gjort i verkligheten denna sommar. Femhundra meter ifrån ligger det men tiden har inte funnits. Ännu...det ligger där och väntar:)
Tack Lotta för allt fint du förmedlar, så storslaget i all sin enkelhet

Karinkram

dianasdrömmar sa...

Vackert Lotta, vilket fint inlägg du är en sann livsnjutare :) kramar Diana

Suz sa...

Vad vore livet utan god mat!? Och hemma i trädgården har jag faktiskt dristat mig till att använda bikini ändå, t o m på stranden en gång - fastän jag säkert inte borde ;)
Men lite sundare stil får det nog ändå bli, snart ...

Vilket härligt inlägg du bjuder på, som alltid! Jag blir så glad och inspirerad och får solsken ända in i själen <3

Nu ska jag leta upp ditt inlägg från Stockholm och få lite tips, vi ska snart dit:)

Kramar Suz

Desiree sa...

Du skriver så himla fint och klokt Lotta vännen. Det är just de där små stunderna här och nu, the guilty pleasures som man ska ta tillvara på. Då lever man livet till fullo. Jag känner lycka av att få vara din vän och få ta del av allt härligt du delar med dig av i både ord och bild. Älskar ditt uttryck av att man ändå kör sitt eget personliga OS var gång man drar på sig sina träningkläder. Visst är det så man ska se det :-)

Kraaam!

@my casa sa...

Så underbart fint du skriver, vi sitter långt borta
men ändå sitter vi bredvid dig...

Tack för dina bilder & Tack för din text//Åsa

eastcoastmom sa...

Varm camembert med aprikoser lät gott! Det måste jag prova.

Lena sa...

Vilka vackra ord & vackra bilder!!
Här har du en till som älskar mat & god
dryck.
Jag tog på mig bikinin trots en icke tränad
kropp, hi hi!!

Kram
Lena

Nettan sa...

Lotta, vilket härligt inlägg, blir glad i själen när jag läser om allt det goda du har kring dig!

Som alltid underbara bilder och jag är så glad att jag hittade till din blogg den där dagen för drygt ett år sedan!

Kram

Jenny sa...

Jag tycker att det är PÅ GRUND av att livet inte alltid är så lätt som man uppskattar det fina så mycket mer. De tre senaste åren har inte direkt varit lätta för mig. Mitt liv har vänts upp och ner om och om igen jag fortfarande är framtiden oviss och lite läskig. Men då, för tre år sedan, startade jag bloggen just för att fokusera på de positiva sakerna istället. Och just därför älskar jag min blogg, för den har lärt mig att "always look on the bright side of life". Dessutom har ju, som du skriver, alla underbara bloggar jag läser också hjälpt mig med detta. Och denna blogg är verkligen en av dem. Livet är svårt, men man har bara ett. Därför borde man njuta av det man har. KRAM!

Channal sa...

Detspelaringenrolldag passar mig! Den tar vi sa polisen! Har läst ikapp dig här... så många underbara bilder och ord du bjuder på! Älskar't!

KRAM Anna

House number 11 sa...

Tack för att du delar med dig av dig och dina underbara bilder!
Kram Jenny

CreandoPhoto sa...

Åh, jag vill tacka dig! För dina underbara inspirerande inlägg och helt fantastiska bilder. Jag njuter så av att besöka dig :)

Hur i all världen har du lyckats fota herr mås? Teleobjektiv? Tassat som en indian?

Kramar

mammaxtre sa...

Men finaste du. Så rar du är. Nu sitter jag här med en tår i ögat, eller flera om jag ska vara ärlig.

Tack!

Anette Ryan sa...

Vilka sköna ord och bilder. Mat är gott och det gör en glad, ja oftast iallafall. Mannen och jag var ute på middag själva häromkvällen vilket inte skett på jag vet inte hur länge, minst ett år sedan. Min mamma var barnvakt och vi åkte in till ett solvarmt kvällsstockholm och började med en drink på Gondlen och sedan knalla vi upp på söder och hittade en fin "Grek". En ljuvlig kväll på tu man hand och med härligt god mat.
Sedan äter man middag ihop med sina små barn och då kan man minnas och tänka på den härliga kvällen då man var bara "vi två".
Kram Anette :-)

Carin sa...

Lotta Lotta...

Underbart inlägg! Som alltid! Du är en av mina små "oaser" i cyber...

Alltid lika underbara bilder med så mycket "feelgood"... Nästan som en minisemester, var gång man kikar in hos dig och får njuta en stund!

Och vad vore livet utan mat och vin? Tråkigt.... :))

Största kramen! Carin