torsdag 9 augusti 2012

The Orange Day






Har du haft en dag när en speciell färg är liksom all around? Idag hade jag en sådan dag. Och dras till den som en magnet. Vill titta mer, kanske ha något litet till bara.


Orange.



På väg till lunchen som häpnadsväckande nog blev en riktig lunch igen och inga halvtinade köttbullar från Ikea ätandes stående innan ett möte, sprang jag på en vän. Som var tuff i jeans i orange. Och lugg. Inbillar jag mig eller börjar fler och fler klippa lugg? Hade jag inte haft tjockt och lockigt hade jag klippt lugg på studs bara för att det ser så fint ut.










Fredag. Varför inte börja dagen med att stanna till hos bagarn och köpa ett dussin croissants och ta med till jobbet. Och fira med franskt bubbel också. Gabriella har tagit körkort. Hon har kämpat och vi är superstolta. Nu ska vi göra road trips tillsammans och jag kan få bli kartläsare ;)



Avoir un grand week-end mes amis xx







35 kommentarer:

mammaxtre sa...

Så härligt att få bli kartläsare tänker jag som har barn som kämpar :-)

Glad för er skull, det vet du redan.

Klippa lugg funderar jag på väldigt ofta, men jag är en fegis. Tunnt hår har jag, men liksom feg ändå.

Kram

Nettan sa...

Grattis Gabriella, och vad härligt att få bli kartläsare! Underbara bilder och orange, verkar vara höstens färg!
Trevlig fredag vännen!

Lena - gott för själen sa...

Har nog aldrig tänkt så, att en färg liksom dyker upp överallt. Orange är ju visserligen höstens färg, men har svårt att tro att man bytt ut markisen, eller rosten på rören inför hösten ;-) Härlig tanke, jag måste bli mer närvarande i nuet.

Grattis till din dotter. Hos oss kämpar vi på.

Kram Lena

mitt liv som jag sa...

Åh, roligt med körkortet, grattis till henne!

Orange, en färg som jag gillar mer och mer, förut avskydde jag den, men nu känner jag mer och mer för färgen, den gör mig faktiskt glad :)

Ja det verkar vara hett med lugg.

Ha ne fantastiskt bra fredag och fira med bubbel lät som en god idé!
Kram Jennifer

Lena - gott för själen sa...

Förresten - kom på igår att jag missatt att lägga in dig i min länklista. Nu har jag gjort det. Men, vad vill du att jag ska kalla den Charmiga Charlie (som webadressen) eller Chamrigt sa Charlie som rubriken säger?

Och, när jag tittade i din länklista igår så hittade jag mig själv, hihi. Tack snälla du, vad glad jag blev.

Lena - gott för själen sa...

Charmigt...

Miss Marie sa...

Körkort är ju den där allra första frihetskänslan, så fantastiskt ju! Grattis till henne!

Jag gillar orange! Har både oranga väskor, smycken, sjalar o kläder, men inga jeans ännu. Låter snyggt! :)

Sahra sa...

Jag har själv gjord dessa reflektioner. Orange och lugg. That's it. Orange fanns knappt i mitt vokabulär innan den här säsongen. Nu har jag både skor, smycken och kläder i denna pigga, underbara färg. Vad gäller lugg, så har jag nog haft mer lugg än vad jag har varit utan lugg. Det kanske är dags igen.
Kram

Bokcaféet i byn sa...

Härliga, härliga foton! Jag slås av hur många läckra matställen det verkar finnas i dina trakter!
Grattis till dottern! Stort med körkort!!!
Kul angående luggar, tänk då kanske man råkar bli inne ett tag!! Har lugg sedan urminnestider!! fniss!

Trevlig helg!
Kramar Anna

Carin sa...

Underbart med körkort - frihet!!!

Minns den totala LYCKAN när man fick det i handen! Och i.o.m. att jag är född tidigt på året råkade det ju bli så att jag var först av kompisarna... Mäktig känsla!

Härligt med starka färger! Men jag är en sådan där "lagom" person som sällan utmärker mig med vare sig orange eller grön... ;-) Jeans och vit tunika, det är nog jag i ett nötskal... Och en Odd Molly-kofta på det! :))

Luggen var min trogna vän under många många år.... Men nu är det länge sedan...

Kraaam Carin

Lena sa...

Grattis till körkortet! Det är med en viss befrielse när
barnen tar körkort men också en viss oro i början!! Min
son Rasmus skickar fortfarande sms när han är framme,
fick körkortet i början av året......hönsmamman Lena!!!
Va rolig att få sitta som kartläsare på era äventyr!

Härligt & upplyftande med färgen orange!

Kram
Lena

Trädgården på Höjden... sa...

Jag har också klippt lugg. Första gången någonsin. Börjar vänja mig så smått och inte putta bort den hela tiden. Orange - härliga färg. Kul med temat som går genom alla bilderna. Och så otroligt trevligt med mor-dotter roadtrips. Nya äventyr.
Kram Åsa

Channal sa...

Jag ÄR en färgoman så jag vet precis vad du menar! Sist jag var uppe i Sthlm då hade jag en orangedag! Annars är det oftare med guldagar eller röda dagar :-)) På semestern var det blå eller Turkosa dagar som fyllde mitt sinne! Mina favoritdagar är pastelldagarna! Hahaha så knasig är jag!

Grattis till Gabriellas körkort och kör försiktigt på era roadtrips! KRAM Anna

Jenny sa...

Grattis till henne och körkortet! Nästa år blir jag 30, och jag har fortfarande inget.... ;)

Härligt med en orange dag, jag gillart!

Ha en underbar helg, du med!

Louise Alexandersson fotografier sa...

OJ dina bilder är jättttte stora...lite svårt att se på en liten laptop...fina ändå

Casa of Mia sa...

En riktigt trevlig helg till dig och så fint med orange - höstens färg,kram

Saltistjejen sa...

STORT GRATTIS till Gabriella!!!! Jag vet hur det känns. ;-)
Och du orange är en av mina favoritfärger faktiskt! Ha nu en underbar road trip i helgen!
KRAM!!!!

Min plats i solen sa...

Ett stort grattis till Gabriella! Minns den stora lyckan och känslan av frihet då körkortet var i hamn och första bilturen då jag var förare utan någon som satt bredvid med extar pedaler eller redo att dra i handbromsen om så skulle behövas. ;) Lycka! Och tänk vad många bilturer då du nu kan luta dig lugnt tillbaka och bara njuta. :)

Efter en vecka utan min dator (som nu tack och lov är hel igen) har jag nu njutit av att sitta här och läsa ikapp om allt det härliga som pågår hos dig Lottis. Härlig feelgood som alltid. Blir så glad av att läsa om hur gott du har det och hur du njuter. Här och nu.

Och orange. En färg jag gillar. Minns du hur den kallades brandgul då vi var små? Det ordet hör man nästan aldrig nu längre.

Ha en fantastisk helg och njut av spännande roadtrips vännen. Här tvättas och packas det och planeras för fullt. Äventyr på gång. :)

Kram Lotta

Desiree sa...

Alltså de där haken och små ställena kring där du bor och jobbar är ju bara så fulla av charm. Man dras som en magnet mot dina bilder. Känner starkt att man skulle vilja vara där. Stor grattis till Gabriella som fixat körkortet. Härligt med denna nya frihet speciellt om man befinner sig i bilens förlovade land som USA är. Love Orange. Det är en färg jag gillar mycket.Det verkar bli en stor färg till hösten också.
Kramen!

Lilla gårdshuset sa...

Grattis till körkortet Gabriella!

Urläckra bilder som vanligt här hos Charlie;).

Kramis/Heléne

Maria - Wikers Liv sa...

Herreguuuud! Vilka bilder, Lotta! Jag dööör... du är helt otrolig på att sprida just den inspiration som jag bara ääääälskar! Vilka hus, vilka fasader, vilka fönsterluckor, vilka detaljer... ja, allt! Och jag menar det!

Lugg, det kan inte jag heller ha, med mitt lockiga hår ;) Det blir bara en "tjoffs" ;)

Grattis till körkortet, Gabriella! Gissar att det är dottern? ;)

Ha en underbart trevlig helg!
Kram /Maria

@my casa sa...

Kartläsare...det är bra det! Stort Grattis till dottern:)

Härliga fina bilder bjuder du på dessutom, känns
bra...känns som fredag!!!


Kramar Åsa

Coolaannna sa...

Blir glad för Gabriellas skull..och för min Gabriella! Jag tycker det är en sån frihet för dem men jag är orolig. Måste bli av med det för hennes skull!

Dina bilder kryper in i min finaste feelgood-mapp!
Det där med lugg är svårt. Jag har som du lockigt och även om jag plattar det så kryper det ihop i en värsta krull ändå!!

Kramar Anna

Hemma på Sjuan sa...

Vilka fina motiv du hittar! Så mycket vackert i orange som verkar bli höstfärgen!

Grattis till Gabriella (dottern?) Som tagit körkort!!
Här har vi en som tog körkort för ett år sedan, en som övningskör och en som börjar i januari :)

Kram och ha en bra fredagskväll!!

Christina sa...

Åh stort grattis till Gabriella!! Vad mysigt ni kommer ha det på era road trips!
Jag gillar orange, sätter lite extra piff på tilvlaron!
Ha en underbar helg finaste!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Härligt sätt att fira Gabriella på!:)
Jag tycker om orange, blir glad av färgen och vill gärna ha den när det är mörka trista årstider, så sinnet lyser upp litet extra. Har en helt orange klänning som jag drar på mig när det känns dystert
Parasollen gillas, kanske det blir orangea sådana nästa gång vi skall byta..
Tack för gnistrande inlägg!
Sugen på croissanter blev jag också

Kramar!

bokhyllan sa...

Dag med en speciell färg? Japp, eller ett något annat tema.
Kul med teman när man tar bilder, visst?

Hihi... har haft lugg i många år. Nu sparar jag till långt :)

Du, det är fina bilder som alltid!

Ha en riktigt fin helg. Kram

Mia sa...

Älskar älskar orange!

Prends soin de toi. Alors bon weekend. (hihi, eller "je te souhaite un bon weekend kan du också säga)
Bisous

Anette Ryan sa...

Vilket öga du har för detaljer :). Men så är det ju ibland att man springer på en och samma sak upprepade gånder under en begränsad tid, lite Deja vu liksom.
Kul att dottern klarade sitt körkort, vilken frihetskänsla det är med bil. Jag vet har varit utan i 6 veckor när jag var i Sverige. Det blev mest till att använda sig av den gamla goda T-banan och den är ju bra men inte lika mycket frihet.
Kram Anette :)

CreandoPhoto sa...

Så roligt! Och vilken härlig anledning att fira! :)

kramar

Life´s Silverlining and I sa...

Vilken toppen ide! Hoppas du fullföljde den! Jag skrev ju just om detta med att fira hihi. Gillar orange mer och mer jag. Detta med lugg är så snyggt och ja mycket vanligare. Jag kan inte heller ha lugg som har självlockigt och en virvel mitt i annars hade jag absolut haft det! Gömmer ju rynkor också hihi.
Kul att du också gifte dig i seglora! Vilket år? Oj det blev långt idag... Kram Nilla

House number 11 sa...

Härligt! Vilka sköna bilder!
Kram Jenny

Anne-Marie sa...

Grattis till Gabriellas körkort. :) Kan tänka mig att du ser fram emot att vara kartläsare. Du har verkligen fångat den orange färgen. Jag har haft lugg sedan jag var 14-15 tror jag. Ibland skulle jag vilja ändra men så får luggen "hänga med" ett tag till. Kram!

Beautifulosophy sa...

Vilket underbart färgtema! Man kanske borde se sina dagar i olika färger:)? Älskar road trips! Finns det något bättre ställe än långa bilturer för bra samtal? Kram Caroline

Ewa`s Galleri sa...

Vad roligt att hon klarat körkortet ,visst blir man stolt ,och extra skönt att få sitta bredvid och njuta av utsikten
Vilka härliga orange bilder,Är inte det en av höstens mode färger ,tror det ,
ha en skön dag