onsdag 15 augusti 2012

My boys







Det är inte bara Guy som piffar upp tillvaron. Och små road trips.











Farmor gav mig rådet att det är speciellt bra att en nära relation till sin skomakare och grönsakshandlare. Jag la till blomsterhandlaren och stans bagare ;)












Det här är mina killar. Som fixar fram det lilla extra. Ordnar. Bär.
Ger mig en kram.











Att vara det där lilla extra för någon är fint. Idag fick jag höra att jag hade gjort skillnad. Att det var skönt att höra min röst. Lycka. Ska tänka mer på det, hur viktigt det är att stanna upp, lyssna, strö komplimanger.

Generöst ska det va.















39 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Visst är det så Lotta! Att ge och att finnas för andra. Det är viktigt. Och de som ger de FÅR också oftast. :-)
Jag försöker ge men är nog tyvärr inte så bra på det som jags kulle önska. Det är lätt att fastna i vardagen och i tidsbrist eller helt enkelt bara bekvämlighet. Eller i det där vanliga "jag tror alla förstår ändå fast de inte kan läsa mina tankar".
Fina Boys du har omkring dig!! :-)
KRAM!

Helenas enkla vardag sa...

Vilken komplimang! Jag förstår att du är en generös och go tjej!Jag älskar människor som kan ge komplimanger! Vissa har så himla svårt för det!
Vackra bilder bjuder du på idag med! Gillade stolarna på bryggan!
Så vackert!
Kramar till dig!
Helena

Lena - gott för själen sa...

Men Lotta, vilka bilder! Finns det såna där miljöer på riktigt!? När jag började följa dig tyckte jag det var lite jobbigt med de stora bilderna eftersom de inte får plats på min skärm. Men nu kan jag inte leva utan dina bilder!

Fin komplimang du fick. Det är så viktigt och roligt att bekräfta andra. Och att bli bekräftad.

Kram Lena

Christina sa...

Och vilka killar sen! Och miljöer! Jag tror jag måste flytta in hos dig ;-) Eller till huset vid fallet!
Håller med! Generöst ska det va! Och du och din blogg gör verkligen skillnad! Dessa fantastiska skildringar, jag hoppas de blir en bok en gång ;-)
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Att ge är viktigt för välbefinnandet, viktigt dock att hjärtat är med, annars blir det fel och konstlat. Du ger och delar med dig så andra blir glada, hur mycket som helst. Underbara, väldoftande bilder. Blomman, den annorlunda, som bor i en kaskad av höljen, är oerhört vacker.

Du borde göra en bok av dina bilder, dina miljöer och dina ord.
Bästsäljare skulle den bli

Tack Lotta, du har gjort en bra början på min dag!

Kramar!

Jenny sa...

Åh. där är det där huset igen! :)

Bra där, jag brukar försöka med samma sak. Att bli stammis där det betyder något, så att säga. Klok farmor!

Jag tycker det är konstigt, för det verkar verklige som om folk inte är så generösa i allmänhet. Om jag träffar en barrista, ett affärsbidräde eller kassörska med fint hår eller söt tröja så säger jag det. De blir alltid lika förvånade. Om någon är söt/snäll/gullig/cool så säger jag det. Jag hoppas att folk säger det till mig i fall jag är det någn gång. Det kan ju göra någons/min dag. Gå från en lite halvdan tråkig vardagsdag till en underbar dag. Vi är skyldig varandra det som medmänniskor. Positiva tankar och kommentarer föder mer postiva tankar och kommentarer. Det tror jag.

Stor kram!

Desiree sa...

Helt förälskad i ditt lilla fina hus. Förstår att du är kär i det. Ja helt rätt, komplimanger ska man inte snåla på. Din blogg är din röst på nätet och den är full av inspiration och något som ger mig mycket glädje.
Kram!

CreandoPhoto sa...

Vilket underbart inlägg! Härliga du! :)
Kramar

Carin sa...

När jag gick i småskolan, lärde min fröken Mona oss att : -LE, det smittar... Ger du en människa ett leende, får du oftast ett tillbaka.

Dom orden har jag försökt bära med mig genom livet och jag måste nog ge min gamla fröken rätt... ;-)

Man kommer så oerhört mycket längre med bara ett litet leende...

Och komplimanger kan man väl inte ge för många? Nää, bara att slösa! :D

Och du, dina bilder är precis lika ljuvliga som alltid!

Ha en härlig dag, finaste Lotta!
Kram Carin

Miss Marie sa...

Den första bilden vill jag bara kliva rätt in i, vilken dröm! Sen dentredje bilden, på det lilla huset, där vill jag bo. Och sista bilden, dr vill jag bara sitta och njuta av livet!

Fourmum sa...

Pettas lyckas sätta ord på mina tankar :) Du ger så mycket glädje och inspiration med dina fina ord och vackra bilder!! Jag har sagt det förut, du borde skriva en bok om dina smultronställen :) Med dina ord och underbara bilder kan det inte bli något annat än en succe! Kram!!

tinajo sa...

Komplimanger är fina grejer det - och underbara bilder!

Casa of Mia sa...

Härligt med komplimanger och underbart vackra bilder - som alltid! kram

dianasdrömmar sa...

Härlig komplimang och välförtjänt tror jag :) Lovely pics som vanligt kramar Diana

Lena sa...

Jag håller med allas inlägg & speciellt det Pettas skrev, en bok med vackra bilder & härliga texter.......Lotta något att
tänka på!!

Kram
Lena

Annika sa...

Hej Lotta!!
Jag är tillbaka igen efter min LÅÅÅNGA bortvaro från mig egen blogg, och andras bloggar!
MEN nu bloggar jag igen!
OCH nu gör jag mina bloggrundor!! DIn blogg var den fösta jag surfade in på.
O BOY vad fina bilder du tagit. WOW!! Är det med nya kameran, eller kär du vidare med ajfånen?
Gissar att det är nya kam'ran.
Fantatstiskt fina bilder, käraste Lotta!!
Så fint att börja bloggrundan just hos DIG!!!
KRAMAR!!

Kakaobönan sa...

Och Du är så generös med fantastiska bilder!
Härligt att höra att man gjort skillnad. Ge och få, inte dumt alls!
Kram Pia

likeschocolate sa...

What a lovely place! So dream like!

AK. Keramik Form-Design sa...

Tack Lotta.
Du sätter dina spår med dina helt underbara bilder.
När man får komplimanger när man minst anar, ger dom mer energi :o)

Annelie

Maria - Wikers Liv sa...

Så fint inlägg!
DU ger lite extra för mig genom dina bilder och dina ord!
Du är väl värd den fina komplimang du fick!
kram /Maria

Channal sa...

OMG!!!! Vi är så lika du o jag Lotta!

Den lilla bruna stugan är helt bedårande! Älskar't!

Du har gjort min kväll! Tack du vackra själ!

KRAM Anna

Coolaannna sa...

Ska vi ta en fika vid huset brevid ån?

DU GÖR SKILLNAD glöm aldrig det finaste du!

Varma kramar Anna

Bokcaféet i byn sa...

Hej bästa Lotta,
ännu ett inlägg i högsta klass! Inte för att det är ngn tävling:-)
Ljuvliga bilder och du vet hur man lever livet gott! Vilka killar att omge sig med!! Blommor och grönsaker, det kommer man långt på!!
Det lilla huset vid fallet-just love it!!!
Jag instämmer med Christina, du skulle kunna göra en fotobok från dina trakter!Eller kanske en resguide?! Jag skulle köpa den!!!
Må så gott och önskar dig en strålande fredag imorgon!
Stor kram Anna

Bokcaféet i byn sa...

Ps. Jag skulle gärna hänga med dig och Coolaanna på en fika vid fallet. Anytime, anyday!!!

Hemma på Sjuan sa...

Som alltid underbara bilder och tänkvärda ord!! Så roligt att få komplimanger!
Önskar jag hade varit på den antikaffären, vill ha den pallen....

Kram Suss

Hemma på Sjuan sa...

Som alltid underbara bilder och tänkvärda ord!! Så roligt att få komplimanger!
Önskar jag hade varit på den antikaffären, vill ha den pallen....

Kram Suss

Camilla sa...

Härligt! Och komplimangen var till helt rätt person:)
Som vanligt är dina bilder så himla fina.
Föresten, bor det någon i det där lilla huset?

Kram

annixen. sa...

Åh, nu har jag läst och tittat ikapp hos dig. Uppkopplingen har inte varit den bästa på landet och jag har saknat dina bilder!!

Vermont. Som jag gillar det! När jag bodde i NY när jag var 19, så hade den svenska familjen som jag jobbade åt sommarhus där. Vad jag gillade alla "hillbillies" där uppe :)

KRAM!

Trädgården på Höjden... sa...

Älskar bilden med de två stolarna ute på bryggan. Ser så otroligt rofyllt ut.
Kram Åsa

Life´s Silverlining and I sa...

Viktigt att kunna ge, du verkar vara en generös person full av värme Lotta! Urmysiga bilder man blir glad av dem! Kram nilla

Beautifulosophy sa...

Verkligen, generositet kan man aldrig få för mycket av. Och lätt att ge, oftast:) Vilket bra tema detta var, med killarna! Kul! Och fantastiska bilder, som alltid! Kram Caroline

mitt liv som jag sa...

Komplimanger, så roligt att få men ännu roligare att ge :).
Och dina bilder så ljuvliga, blir alldeles tokig över hur vackra de är! Må så gott! Kram jennifer

Ewa`s Galleri sa...

Kan inte sluta titta på bilden med det lilla huset ,Fantastisk. vvilket ljus, vilken skärpa
Där vill jag vara ,eller på bryggan
Vilka fantastiska handlare du omger dig med
Ha en riktigt skön helg ,Det ska jag ha i Köpenhamn

bokhyllan sa...

Att göra skillad... det är en fin egenskap.

Och du, det där lilla huset vi vattnet, det är så fint! Jag vill kika in genom ett av fönstren... :)

Idag är det fredag och jag ska ta mig en tur till havet för att fota lite.

Allt gott till dig

Littledessert - Recept och Webbshop sa...

Oj va mycket vackert!

Bromans Bravader sa...

Vad härligt att ha såna fina leverantörer. Du bor så härligt att jag dör lite varje gång jag kikar in.
Kram Jannike

mammaxtre sa...

Den sista bilden, oj så fin!

Det man ger får man tillbaka Lotta. Du är en fin person tycker jag. Snäll som få och en sjujädra fotograf :-)

Kram

Lilla gårdshuset sa...

Ljuvliga bilder.....as usual. Och vilken komplimang! Du verkar vara en så varm och fin människa.

Kramis/Heléne

Suz sa...

Åh vad mycket känsla du har i dina inlägg, jag blir alldeles varm i hjärtat varje gång jag läser!

Och tack för dina kommentarer hos mig, de gör mig så glad <3

Ha en superfin helg!
Kramar Suz