fredag 24 augusti 2012

Salta bad & vin








En tidning, bok, vattenflaska, musik, kangas och flip flop. En Lotta på väg till stranden. Bättra på fräknarna, ta en promenad. Duscha utomhus och känna hur skönt det är att torka i solen. Njuta av sista beachdagarna i augusti, innan höstkänslan kommer.


Hitta strandfint. Sommarskatter att ta med hem.












När det ändå är ledigt, varför inte passa på. En vingård, utsikt, varma vindar.












Och har jag sagt att ni är rakt igenom fenomenala och gör mig så glad?



Ha en fab weekend alla härliga, härliga ni xoxo











41 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilken dag på stranden,Får en känsla av Provence när jag ser dina fina bilder
Ha en jätteskön helg

Channal sa...

OMG! Bilden med blommorna och vyn över vinodlingar... LOVELY!

Och har jag sagt att DU är rakt igenom fenomenal och gör mig så glad Lotta!! Du är min vitaminspruta!

Du ska också ha en fab weekend!

KRAM!! Anna

Desiree sa...

Yes a fab weeend to you käraste Lotta. Vilka läckra bilder och miljöer. Älskar dina oväntade vinklar med kameran.
Kram!

Helenas enkla vardag sa...

Lotta ta mig till dig!!!
Jag vill vara hos dig och se och uppleva allt det fina som du delger oss som man bara dreglar över! Skulle kunna köpa en sådan där digital fotoram och bara ha dina bilder rulla på!!! Lovely!
hoppas du får lite fräknar på näsan för det är du värd!!!
Kram och trevlig helg
Helena

Annika sa...

LOTTIS, MIN LOTTIS!!!
Vilka BILDER!!
OMG, underbara!!
DU DRAAAAAAAAR in mig i bilderna.
Fan vilken ÖGA du har, kvinna!!!

Jag ska dra till Chincotegue i VA imorrn, till havet...
Hoppas jag kan ta häften så vackra bilder som du tagit.

Ha den bästaste fredagen my dearest LOTT!!!

KRAM!!

Suz sa...

Hoppas du får en underbar dag, finaste Lotta!

Kan inte säga det för många gånger, du bjuder på så härliga bilder:)

Finaste helgen till dig <3
Kram Suz

Bokcaféet i byn sa...

Strandliv och så en vingårdstur. Kan det bli mkt bättre?! Perfekt Lotta!!! Dina bilder är som vanligt otroligt inbjudande, varma och snygga!
Här har helgen just börjat, som vi njuter!!! Imorgon väntar liten Danmarkstur med min mamma.
Trevlig helg fina Lotta!
Stor kram Anna

eastcoastmom sa...

Vilka bilder. En riktig feel good-bomb.

Fourmum sa...

LOVE!!! Tror du slog något slags rekord idag ;) Snäckor, segel, salta hav, vackra blommor och hisnande utsikt, vad mer kan man önska?? Så många må-bra-känsla foton! Ha en underbar helg och njut lite åt mig också!! Kram!

Sahra sa...

Lovely pics. Säger som Anna. Bilden med blommorna och vingård - åh så jag vill ha en sådan utsikt att njuta av. Kram

Katarina sa...

Wow, vilka bilder. Man kan nästan känna saltstänken..

@my casa sa...

Jädrans va fint du har det, ser ju ut som högsommar:)

Bilderna fantastiska!

Ha en fin helg//kram

Maria - Wikers Liv sa...

Underbart, underbart, underbart! Tack för att du ger mig bättre utsikt än den jag har här från sjukhus-salen! Haha... ;) :)
Ha en trevlig helg, fantastiska Lotta och massor, massor av tack för dina fina ord och omtanke om mig och min familj!!!!
Kramar i massor ;)

Ester sa...

Underbara bilder från en soltörstande svensk ;)

Kram Ester

Sandra sa...

Ibland undrar man om du inte befinner dig i hela världen samtidigt. Runt medelhavet i New York och hela faderullanlej. Så vansinigt härligt Lotta! Jag tar med mig dina bilder in i helgen, jag lär behöva dem i mitt städ, visnings och flyttkaos ;)

Mrs Clapper sa...

Oj!!! Bilden med fågeln med något i tassarna är ju helt makalös... Och stranden, mums...

Life´s Silverlining and I sa...

Så underbart! Där skulle jag gärna gå och filura! Bilderna är ju jättefina som vanligt! Ha en toppenkväll och helg! Kram Nilla

Miss Marie sa...

Men åh, härligt! Strand o vingård, kan det bli bättre?

Lena - gott för själen sa...

Jamen Lotta! Vilka bilder. Du är otrolig. Fångar en känsla så grymt bra. När jag ser dem känns det bra att vi håller på att försöka få till en USA-resa nästa år igen. Längtar så.

Kan ju tillägga att du är så bra så till och med maken följer din blogg. Den enda förutom min.

Ha en fortsatt fin fredag.

Kram Lena

Bella sa...

Så härligt att kunna njuta av strandliv i augusti. Klart du ska ta tillvara på en ledig dag på bästa sätt!

Helt ljuvliga bilder som vanligt :)

Ha en riktigt fab weekend du också!!

Kramar Bella

Fröken fräken sa...

Ha en helt underbar helg, du verkar ha fått en underbar dag på stranden. Fina snäckor har ni där på andra sidan också. Love your pics

Kram!

mammaxtre sa...

Underbara Lotta, du är makalös!

Kram och trevlig helg.

Lilla gårdshuset sa...

Blir som vanligt mållös när jag tittar på dina bilder. Såå fint!

Kramis/Heléne

Min plats i solen sa...

Lovely Lottis!♥ Det känns bra att veta att du njuter av allt det goda livet har att erbjuda där borta på andra sidan det stora havet. Och jag njuter av dina fantastiska bilder.

En dag får vi ta det där glaset vin eller koppen te och prata och skratta bort några timmar och lämna varandra med den där sköna skrattkrampskänslan i magen och många nya fina skrattrynkor. Nästa gång du har vägarna förbi Skåne drar vi ihop en bloggträff med de andra skånebrudarna. :)

Ha en fortsatt fin helg!♥

Kram Lotta

mitt liv som jag sa...

Gud så härligt det låter med en dag på stranden! Och dina fantastiska bilder får mig att längta än mer efter en sådan dag. Hoppas att du också får en riktigt bra helg! Kram Jennifer

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Lotta, du är fantastisk med kameran.Ha en härlig lördag kram Diana

Sofia sa...

Underbara bilder som alltid! Och det där havet, som jag saknar det mer och mer för varje årstid som jag spenderar i Berlin...

Casa of Mia sa...

Detsamma till dig och vilken underbar dag! Fantastiska bilder som alltid, kram

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Med önskan om en härlig helg Lotta! Och tack för din vackra blogg. Älskar dina foton och den klockrena texten, vardahslyx att suga i sig!
Kram från Uppsala!
/caroline

Anette Ryan sa...

Mitt liv precis!!
Ja som jag gillar och vill att det ska vara, lite beach och lite vingård. Nu dröjer det ju ett par månader till innan vi kan hänga på playan igen men vingårdar har vi ju här i Victoria så det räcker och säkert blir över också ;)
Mannen sa precis häromdagen att vi borde åka iväg och luncha på en snart. Jag tror att jag måste påminna honom om detta igen. Frågan är ju bara vem som kör hem?
Med dessa bilder kommer resten av helgen att bli underbar!
Kram Anette :)

Coolaannna sa...

Hoho!!!

Vingård? Beach? Helg? Men du..Det är som ett kinderägg :)))) Allt man kan önska sig.

Var inte överraskad om jag sitter där på vingården och dricker ett glas vin!

Idag är det lite muntrare om än bara för en kväll,,,kräftskiva hos vänner <3

Ha en fin kväll finaste Lottisen!

Kram ANNA

Life´s Silverlining and I sa...

Tänkte bara säga att jag såg att du hade fallit bort ur min länklista av misstag när jag strukturerade om ifall du trodde jag gjort det med flit, nu ligger du där i gen:) kram fina Lotta!

Nettan sa...

Vilken härlig fredag vännen, så vackra bilder som rör vid alla sinnen. Sonen fastnade för bilden med rovfågeln. Du ger verkligen en härlig kick till ett grubblande sinne vännen, tack!

Kramar

Nettan

Hemma på Sjuan sa...

Åh så härligt med stranden men det känns lite avlägset här nu. Men vi har fått en finare helg hittills än vad de lovade...
Ha en härlig lördagskväll!
Kram Suss

Queen of Kammebornia sa...

Åh, Lotta vad jag älskar att smita in på din blogg, att gå ner på stranden med dig i flipflops och läsa en bok och samla sommar! Kram!

annixen. sa...

Dina vyer, wow. Jag blir bara mållös och nu har jag scrollat upp och ned, upp och ned. Är det en örn som du fått med från vingården? I vänstra hörnet?

Njut av att ni fortfarande har värme där borta långt in i september!

Stor kram!

Christina sa...

Bästaste Lotta! Dina bilder gör mig så glad! Hur vacker kan det bli?
Du har ett bildöga som få!
Stor kram!

dianasdrömmar sa...

Åhhh, underbara vyer kram och ha en lovely söndag/Diana

CreandoPhoto sa...

Det gäller att suga ut det sista härliga av sommaren. Här har regnet dragit in med besked. Var nästan rädd att flyta bort med hus och allt inatt. Du har det bättre...

:)

Jenny sa...

Salta bad och vin är precis vad jag ägnar mig åt just nu. Som balsam för själen och depåer för höst och vinter. DU är så underbar, tack för det! Kram!

Lena sa...

Vilka ljuvliga bilder o platser,älskar bilderna med blommor.....oh my good!Hihihi, lite engelska passar bättre in till dessa bilder....

Kram
Lena