fredag 31 augusti 2012

Candy lover








Om man går tidigare från jobbet, hittar pockets vid lilla sjön och gott smågodis som man glömt att man hade, har blåbärsbakelser hemma som man blir sugen på fast man är proppmätt efter middagen och äter upp en också, då är det väl perfekt att parkera sig på soffan på det? Och liksom bara köra igång helgen.








Nosade upp nyplockade tomater också och de ligger runda nu och fina på köksbordet. Jag har hört att man inte ska ha tomater i kylskåp. Är det så?


Nu dyker jag ner i soffan, med mitt smågodis.


Ha en fin helg alla xx















26 kommentarer:

Annika sa...

SÅ mysigt inlägg!
Älskar bilden från den lilla insjön!
Perfekt sätt att köra igång långhelgen på!!!
Nej, tomater ska man nog inte ha i kyl. Det har jag också fått lära.
Godnatt min bästa LOTT, nu ska jag också sova!!!
KRAM!!!

Desiree sa...

Låter helt perfekt i mina öron. Det betyder mycket att kunna njuta just av de små stunderna i livet. That makes all the difference. Det är du riktigt bra på Lotta. Helt rätt. Sköna bilder och skön inspiration.
Kram!

dianasdrömmar sa...

Åh, härligt Lotta, låter som en perfekt start på helgen.Hoppas du får en finfin lördag massor av kramar Diana

Lena - gott för själen sa...

Låter som en perfekt avslutning på fredagkvällen!

Vi har alltid tomater i kylen, men jag har nog också hört att man inte ska det när jag tänker efter.

Kram Lena

Äventyret framtiden sa...

Du kan konsten av att njuta!:)
Och få andra att njuta samtidigt. Tack för det.

Tomater skall man inte ha i kylen, smaken kommer inte till sin rätt då. De håller bra i en skål på bordet. Så är det egentligen med gurkan också, bara man inte skär i den, då behöver den kylen

Ha en fin helg!

kramar!

Coolaannna sa...

Du kickar igång helgen på ett ypperligt sätt! Lilla sjön, pocket och lite smågodis. Perfekt!

Jag kände lugnet i bilderna och en lugn lördag får det bli. För en gångs skull!

Tomater..jag tror inte de ska vara i kylskåpet. De är vackra detaljer precis som citroner! Fast mina hamnar alltid i kylskåpet!!

Kramar till dig från mig!

// Anna

Channal sa...

En perfekt start på helgen! Proppmätt i magen, smågodis, bra bok och till det en vacker plats med underbara vyer!

Tomaterna ska ligga framme i solen! Då blir de ännu sötare o godare! Men tyvärr måste jag ha frukt o grönt i kylen för nu har bananflugorna invaderat! Brrrr!

Ha en underbar helg! KRAM!! Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Låter gott och bra alltihop, skönt att gå lite tidigare hem.håller med om att tomaterna blir godare när de ligger framme men de håller inte lika länge. Dessa såg urläckra ut! Ha en toppen första septemberdag! Kram Nilla

Anette Ryan sa...

Åhhh! Varför finns det bara smågodis på andra sidan och inte hos mig. Precis vad jag skulle behöva mitt i mina förkylningsdimmor en jättepåse till mitt soffläge.
Tomater ja, dem förvarar jag också i rumstemperatur sedan några år tillbaka. De får bättre smak då och så är de aldrig kalla när man ska äta dem vilket ju i säg bara förhöjer smaken. Nu under vintern är de så fö&%#&atdåliga, nästan vitrosa i färg och smakar absolut inget alls. Burkar funka lite om jag köper på mig i förväg och lägger dem att mogna. Iallafall så kan man åtminstonde tro att de smakar tomater då!!
Oj vad jag längtar till sommaren men goa tomater.
Njut dina ihop med smågodiset, ät för mig också.
Nu är det tillbaka till soffan igen.
Kram Anette :-)

Nettan sa...

Härliga bilder och vilket underbart sätt att starta helgen på fler visst är det väl långhelg hos er denna helg?
Ljuvligt att hitta pocketböcker vid en sjö och sen njuta av blåbärsbakelse. Hoppas att du får en härlig helg vännen!

Lena sa...

Det låter som en härlig början på helgen!

Kram
Lena

CreandoPhoto sa...

Så fint! Jag totalälskar den första bilden!!! Och ja, jag tror att man helst inte ska ha tomaterna i kylen. De blir godare och får mer smak av att ligga framme. Mina ligger iallafall i kylen... Knäppt!

Ha det toppenfint!

Kramar Kicki

Katarina sa...

Så fint och vackert, älskar bilden på dina röda och härliga tomater. Det är nästan så man känna doften av solmogna tomater! Kram

Cecilia sa...

Underbara bilder!!
Nej,det stämmer nog det där med tomater och kylskåp.

Ha en fin lördag Lotta!
Kram Cecilia

Unknown sa...

LOTTA. Du är en livsnjutare av rang!!! Älskar't!

Jenny sa...

Åh tack detsamma underbara du! Underbara bilder också, precis som vanligt!

Jag har en liten förfrågan/fråga. Jag vet inte om det vara är i mina webläsare, men dina foton blir alltid lite för stora så att man inte kan se på hela samtidigt. Texten däremot är alltid sidbruten. Kan det vara så att jag måste göra någon förändring i mina iställningar? Eller kanske kan du ha liiite mindre bilder? Vill ju se hela på en gång, för de är alltid så underbart vackra och inspirerande. Stor kram!

annixen. sa...

Jag förstår lyckan, hitta godis som man glömt!! :))

Det är så vacker där ni bor Lotta, älskar vatten! Ha en riktigt fin helg. Ni borde ha värme lite längre än vad vi har. Höten är kommen...

Kram!

Två Trappor sa...

Stämningsfullt och tokvackert som alltid hos dig! Här har vi också grävt i lördagsgodispåsen, spelat spel och snart väntar soffan efter kvällens brakmiddag! Imorgon blir det powerwalk... :) Ha en fortsatt skööön helg! Kram!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Bästa starten på helgen låter det som! Vilken söt sjö!!! Underbar badplats! Hoppas du haft en skön lördag idag! Vi har badat i havet, inte så varmt men härligt, härligt!!!
Mums för färska tomater!
Trevlig söndag!
Kram Anna

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina bilder! Härligt att hitta böcker och godis man gillar! Rumsvarma tomater är mycket godare än kylskåpskalla! Ha en underbar helg! Kram Helena

mammaxtre sa...

Smågodis är helt klart min last i livet :-)

Fina bilder som alltid!

Trädgården på Höjden... sa...

Första september idag och det känns rätt så skönt att hösten så smått är på gång. Men när jag ser dina ljuvliga bilder skriker hela mitt jag efter mer sommar, ljus, stränder, skaldjur, solvarma frukter. Mer, mer , mer!!!
Njut godiset. Det gör jag;-)
Kram Åsa som ev har en N.Y resa i sikte i höst. Kanske.

Maria - Wikers Liv sa...

Vad ska man säga???
Underbart? Fantastiskt? Vackert? Strålande? Magnifikt? Fabulous? ;) Ja, du fattar vid det här laget vad jag tycker om dina bilder och din miljö, runt dig! Du lever i paradiset!
Heja Lotta!
Förresten, vi har oxå skördat tre-fyra tomater från egen odling! Så gott! :)
Kraaaam!
/Maria

Fourmum sa...

Perfekt start på helgen! Hoppas att du har haft/har en jättefin helg! Kram!

Beautifulosophy sa...

Underbara bilder, särskilt den första! Tänker mig solmogna tomater hellre än kylskåpskalla, eftersom smaken blir bättre när de inte ligger i kylskåp. Fast jag vet inte om de håller längre i kylskåpet, så jag kör lite av en blandning här, och så är det ju inte alltid sol:) Kram Caroline

mitt liv som jag sa...

Lät som en alldeles utomordentligt bra start på helgen, jag hoppas att den blev toppen, vilket jag i och för sig såg att den blev i senaste inlägget :). Kram Jennifer