lördag 16 juli 2011

Celebrating local farms, food & community





Passion. Det var det jag kände på Barberry Farm.

Det är gott med mat vars smaker "is screaming fresh summer", men framförallt var det engagemanget från hela teamet bakom Dinner at the Farm som var en knock out. Så fyllda med lust, energi och glada över 57 serverade middagar. Helt oemotståndligt att vara med människor som tror på det de gör och tycker om det. Jag kunde inte slita mig när Jonathan stod och rörde ihop risotton uppe i sin ombyggda brandbil.

Det var oväntat att vi fick nästan hela gården för oss själva. Allt var generöst. Fick äta hur många hors d'œuvres som helst, gillar ju det.

Jag fick hålla i en liten kyckling och satt bredvid en kille som varit i Göteborg.



























17 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Wow!!!!! SÅ häftigt!!! Förstår verkligen att detta måste varit en upplevelse. Inte enbart för smaklökarna utan för alla sinnen! Får man fråga ungefär vad det kostade? Alltså var det väldigt dyrt eller var det ngt man kan göra utan att känna att man måste leva på pasta och ketchup i två månader sedan för att komma på fötter?? ;-)
Härliga bilder också som verkligen förmedlar känslan!! :-)
KRAM!

Äventyret framtiden sa...

Nu har jag läst "fast" mig på din blogg och kan konstatera att jag blir så glad varje gång över dina fina bilder som är så levande. Det känns som om man var med.

Karinkram:D

Gabriella sa...

Lotta, det låter underbart! 'Dinner at the Farm' står nu på min lista av upplevelser jag vill vara med om innan jag går vidare :-)

Ha en härlig söndag!

Kram,
Gabriella

Desiree sa...

Wow vilken kväll Lotta! Vilken upplevelse. Så underbart det ser ut. Det här skulle jag ha älskat. Vilket annorlunda och coolt koncept. Det blir ju en hel upplevelse runt omkring förutom god mat och dryck att njuta av. Hur fick du nys om detta? Jag kan tänka mig att folk kommer att valfärda hit för detta då rycktet om detta stället sprider sig. Som alltid finfina bilder att njuta av. Mmmm vilken god meny!
KRam!

Anonym sa...

Vilken bra ide! Ser underbart ut! The atmosphere is incredible!
Kramar, Lisa

Miss Marie sa...

Verkligen häftigt! Bilderna förmedlar en härlig stämning, mysigt med folk som engagerar sig i och älskar det de gör!

Christina sa...

Vad härligt! Mums! Hoppas att detta bara är början på att fler och fler kommer äta lokala varor och att priserna går ner så att fler har råd. Tack för att du delade med dig, känns som om man var med! Kram!

Charlie sa ... sa...

Saltis,

en superkväll! Allt är relativt men jag skulle vilja klassa det som ganska dyrt, $150 men då ingår tip, all dryck (coctails, vin till maten) hur mycket man ville samt att en del av intäkten går till tre "benificiaries"- organisationer som stödjer jordbruk på olika sätt samt något till bonden kan jag tänka mig som upplåter sin mark. Hela arrangemanget kräver en hel del och ganska mycket personal för att sy ihop en middag för 160 personer på en gång. Jag tror många är volontärer som ställer upp gratis också.

Så, inget man gör varje kväll men som en enstaka upplevelse tycker jag det var en mycket fin kväll.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Karin,

vad bra att jag lyckades fånga känslan!

Kram :)

Charlie sa ... sa...

Gabriella,

It was up your alley...men du fixar ju "dinner at the lake" varje dag, minst lika bra!

Kram!

Charlie sa ... sa...

Desiree,

Ja, det här hade du tyckt om! En jättefin kväll med mycket god mat. Jag minns inte exakt hur jag fick nys om det...tror jag läste om det i någon tidning förra sommaren. Efer att ha hittat en lokal matblogg som hade ett inslag nyligen, då var jag hooked - igen!

Hade passat fint med ett par snygga boots :)

Kram!

Charlie sa ... sa...

Lisa,

atmosfären var på topp! Kram



Marie,

Dinner at the farm-teamet är mina nya favoriter. Allt började med en tanke, att förverkliga en dröm och göra något av det. Gillar!


Christina,

Ja, exakt. Det är ofta dyrare att handla av bonden än att åka till snabbköpet, tyvärr. Jag blandar, vill gärna handla lokalt och närproducderat så ofta det går.

Anna's kitchen sa...

åh men hallå så mysigt och gott. Vilken upplevelse, en sådan som man vill spara länge i minnet och bara njuta av!
Kram

Charlie sa ... sa...

Anna,

Precis, en superupplevelse! Så gott, jag tror du hade tyckt om allt. Miljön var underbar.

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Hur många gånger kan man trycka på "Gilla-knappen" här??? Jag trycker hela tiden!! Härligt stämingsfulla bilder, förstår det var toppenkväll. Visst är det dyrt, men kostar en del att gå på Disney World och konsert också. Och jag skulle välja farmmiddag. :) Kram

Magdalena and Co in US sa...

Jo, de spräckliga hönorna... glömde skriva att jag trycker gilla extra mycket på dom..

Charlie sa ... sa...

Magdalena, du och jag. På en farm istället för en konsert :) Jag äter gärna nudelsoppa ett tag by the way, för att kunna uppleva det här.

Hönorna var bäst. Jag fick hålla i en kyckling som jag för några sekunder funderade på att smuggla med mig hem. Men dem växer ju upp, och ska vara på en fin gård som Barberry med sina syskon och andra polare.
En kyckling var en riktig charmknutte. Kikade rakt in i kameran, liksom poserade.

Fin kväll!

Kram