torsdag 14 juli 2011

Dinner at the farm



Jag är så excited!

Men först, ska jag berätta om den här bilden. Jag såg den på Nina Åkestams blogg. Det slog mig att jag inte varit inne i NYC på länge, fast det är ganska nära. Och fick ett sådant sug.

Jag går istället med näsan ner i jordgubbslandet, sitter och läser på badstranden, äter gräddglass från Ferris Farm, längtar tills det är dax att plocka persikor, pysslar här hemma och sitter ute på kvällen i mitt nattlinne på terrassen och dricker iste.

Och jag kan inte slita mig just nu. Storstaden får vänta.


Det här ska vi göra imorgon, middag på en bondgård i Connecticut, sjurätters. Vad tycker ni, ser det inte trevligt ut?





21 kommentarer:

Desiree sa...

Lite roligt att första bilden är på en skyskrapa och din titel är dinner at the farm. Lite konfunderad blev jag allt först. Jag tycker att du gör helt rätt i som njuter av landsbyggden just nu och alla sköna sommaraktiviteter. Storstan finns kvar och kanske passar bättre till hösten. Låter spännande med sjurätters på bondgården. Det ser jag fram emot att få höra mer om.
Kram!

Miss Marie sa...

Du verkar ha det bästa av båda världar, NY nära men också landet nära, och var sak har ju sin charm. På sommaren vinner nog det mer lantliga, iaf för mig!

Fröken fräken sa...

NY skull jag vilja åka till för jag har aldrig varit dit. Men den restaurangen såg jättetrevlig ut, gud va kul och va gott. Vi har också en hel del farmer här som har Sina egna restauranger och det smakar extra gott när det kommer direkt från gården.
Hoppas ni får det trevligt på middagen
Kram!

Charlie sa ... sa...

Desirée,

Jag är en country girl just nu och gillar det! Jag trodde inte jag skulle välja en tur till en bondgård före The Big Apple om någon frågat mig för några år sedan ;)

Självklart blir det rapport - vädret ser ut att bli bra också.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Marie,

Så sant! Jag brukar tänka på det. Kommer suget är hela härligheten inte mer än en timme bort. Jag träffar ibland personer här ute som inte varit i "stan" på flera år! Det är så olika.

Just nu är sommaren i full swing och det är skönt här. Var sak har sin charm som du skriver!

Charlie sa ... sa...

Fröken,

Hoppas du får tillfälle att komma till NY! Jag är hopplöst förälskad :)

Det ska bli så spännande och se om det är så genuint, fräscht och nyplockat som jag ser framför mig och hoppas på. Jag rapporterar! Härligt att ni också har gårdar runtomkring er. I CT är "locally grown" stort och man uppmuntrar att handla närproducerat.

Kram!

Saltistjejen sa...

Storstaden finns ju kvar så stressa inte hit! Tycker ert strandliv med jordgubbar och annat låter superhärligt nu under sommaren! :-)
Och du den där bondgården/restaurangen verkar ju TOPPEN! Vi va på liknande förra maj (men åt inte i restaurangen bara i caféet) på Blue Hill at Stone Barns http://www.bluehillfarm.com/
Där har de en mycket känd restaurang just där på bonggården där man gör toppat med endast sina egna produkter grönsaker, frukt och kött (finns även en inne i NYC men då är man ju en bit från bondgården). Du får berätta mera sedan hur det var!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Saltis!

Sommaren är skön här ute i suburbia, men i princip längtar jag alltid till NYC ;)

Å, Blue Hill at Stone Barnes är på min "to do" - så bra att du påminde mig! Festligt för en vän nämnde Blue Hill också nyligen och jag tänkte kolla in deras websida men det föll "off my radar". Tack för länken!

Jag hoppas det blir bra och gott - vi är laddade iallafall ;)

Kramar!!

Christina sa...

Tycker du gör alldeles rätt i att njuta av sommaren på landet! Lät ju helt underbart att sitta i nattlinnet på terrassen och dricka iste. Fast New York har en speciell dragningskraft...
Dinner at The Farm verkar ju helt fantastiskt! Mums! Lova att rapportera om hur det var! Kram!

Camilla sa...

Jag trodde nästan att du drabbats av solsting när jag såg bilden efter rubriken:)
Men du gör rätt i att strunta i storstan nu på sommaren utan fortsätt att njuta där du är.
Dinner at the Farm-upplevelsen måste du rapportera om. Jag blev ju superhungrig när jag såg videon.

Kram

Charlie sa ... sa...

Christina,

Varma kvällar är skönt och nu har det blivit nästan beroendeframkallande att sitta ute en stund :-)

Jag rapporterar - promise! Ska uppgradera från iPhone kamera till något mer robust. Det är iallafall min plan ;)

Kram!

Charlie sa ... sa...

Jag tycker också det ser gott ut! I NYC finns ju det mesta, skulle inte förvåna mig om det finns farm dinners någonstans ;)

Men som sagt, jag är nöjd här ute på vischan just nu :-)

Kramar Camilla!

mammaxtre sa...

Jag som älskar livet på landet förstår förstås din priorietering :-) Dock måste jag erkänna att jag är svag för NY efter mitt besök där. Silhuetten av NY kunde jag inte se mig mätt på.

Du har det bra som kan växla mellan dessa två världar, bara så där.

Ps, du missförtsod mitt inlägg. Jag hjälper inte till med bröllopet. Men det ska fixas ändå. Kläder, läpppglans, skor till sonen, tal ska skrivas osv :-)

Ha det fint vännen

bokhyllan sa...

Ser mycket trevligt ut! Verkar kul med 7-rätters! Jag tror du kommer att bli mätt :)

Ha det fint! Kram.

Charlie sa ... sa...

Lotta,

Visst är det mycket fix inför bröllop, oavsett - men kul fix ;)

NY siluett är härlig, den ser jag mig heller aldrig mätt på!

Nu är det fredag morgon och helgen/semestern kan snart börja. Härligt!

Kram

Charlie sa ... sa...

Ting,

Ja, det tror jag med ;)

Ha en trevlig helg!

Magdalena and Co in US sa...

Jag är helt SÅLD på den farmen!!! WOW wow wow!!! Har svårt att tänka mig något bättre! Ska bi himla kul att se hur det var.
NYC vill och måste jag till nån gång. Jag älskar både storstad och landet. Ska jag välja var jag bor så blir det landet, men just att ha möjlighet och veta att man kan åka till stan är en bra känsla. Jag gillar inte stan här i Columbus, den är boooring! Ha en bäst tur. Kramar i kubik

Min plats i solen sa...

Vilken läcker bild! Staden som aldrig sover! :)

Jag tycker att det låter som du har det helt underbart där du är Lotta. :) Men jag kan förstå din längtan till storstaden emellanåt (storstadstös som jag ju är i botten). Och visst är det härligt att ha tillgång till båda. Lugnet hemma utanför staden och möjligheten att bege sig in i storstadsmyllret precis när man vill. :)

Jag hoppas att ni fick det härligt på bondgården med sjurätters och allt? Låter som en kul upplevelse! :)

Kram på dig

Charlie sa ... sa...

Magdalena,

Du skulle ha varit här, du hade tyckt om det. Det var en Magdalenafarm. Jag fotade såklart insane mycket ;)

Jag hoppas du kommer snart till NYC!!

Charlie sa ... sa...

Lotta,

The Big Apple, staden som aldrig sover...;)

Det här var jättefint, äta på Barberry Farm. Vilket gäng, vilket engagemang för närproducerad och vällagad mat! Gillar hela konceptet och tanken bakom. Skulle gärna gå dit på brunch också :)

a piece of happiness sa...

Vilken underbar idé!