söndag 10 juli 2011

Road trip Watch Hill



Ibland händer oplanerade saker. Igår var en sådan dag. Det blev en 12 timmars road trip.

Det började med frukost på stranden och sedan fortsatte det med kaffe, vatten och musik på sommarvägarna. Hur härligt var det inte att besöka en antikmarknad under lummiga träd, äta hummer vid Lobster Landing (jag är tokig i det där lilla stället) och sedan sitta i skuggan nere vid ån i Old Lyme och fundera lite?

När klockan var runt fyra på eftermiddagen var det för tidigt för middag men ändå var vi hungriga, så det blev calamari på en brygga i den sköna eftermiddagssolen.

När vi kom till Watch Hill i Rhode Island kändes det helt rätt att börja med en glass, titta i alla små affärer och ta en promenad på stranden.

Så skön en oplanerad dag kan bli!

























Ha en fin söndag alla och en bra början på veckan xx


27 kommentarer:

Desiree sa...

Mysig road trip. Jag älskar att komma ut på små utflykter som den du var på själv. Få upptäcka nya smultronställen. Det är ju några av de bästa söndagarna man kan ha. Man känner verkligen den härliga sköna känslan från att titta på dina bilder.
Kraaam!

Äventyret framtiden sa...

Det är oftast det oplanerade, spontana som blir bäst:).
Fina bilder!

Charlie sa ... sa...

Desirée

I have the road trip bug for sure ;)

Dagen växte fram och det kändes skönt. Vädret var på topp. Vi kom till en liten town som påminde mig om en fransk by. Skulle ha kunnat stanna där några dagar med några böcker och kopplat av

Gillar att upptäcka nya smultronställen som du skriver!

Kraam!

Charlie sa ... sa...

Karin,

Visst är det? Det känns som jag har en outömlig apptit på äventyr och lite busiga avstickare just nu ;)

Saltistjejen sa...

FANTASTISKT!!!!
Som semester!!!! Underbara bilder från en underbar dag!
KRAM!

mammaxtre sa...

Blogspot krånglade igår så min kommentar blidde det inget av ser jag...

När jag läser dina inlägg och tittar dina alltid så fina bilder då tänker jag att du lever ett oerhört rikt liv. Du får mig att vilja att vidga mina vyer och uppleva och se mig om. Tack!

Christina sa...

Älskar, älskar, älskar oplanderade dagar!! Som bara blir så bra!! Kram!

bokhyllan sa...

Hej hej!
Hittade till din blogg genom "Min plats i solen."
Det är en fin blogg du har och jag har tittat runt hos dig en låååång stund!
I Like!

Sommarhälsning till dig.

Anna's kitchen sa...

Vad underbart med en spontan dag och vilken dag dessutom! Ser så fantastiskt vackert ut överallt att jag får sådan reslust!
Vi var lika spontana i lördags, vi rafsade ihop ett par väskor och åkte till Central coast och stannade över natten.
Kram

Annika sa...

Som alltid lika underbart vackra bilder! Du är en iphonens kameramästarinna!!
OCH vilken härlig roadtrip ni FICK!! Underbar.
Sådana där dagar är som guld!
Kramar!!!

Miss Marie sa...

Vilka fantastiska omgivningar! Och fantastiska butiker! Åh, så härligt!

Charlie sa ... sa...

Saltis,

Det kändes som semester! Skön känsla :-)

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Söta Lotta,

Tack, blir glad för det du skriver! Och bra också för jag tror jag ibland blir lite "fartblind". Det finns mycket att se och göra och jag är tacksam för att jag får vara med på ett hörn av det fina här. Små utflykter och nära äventyr kan vara härliga.

Stor kram!

Charlie sa ... sa...

Å Christina, jag med!! Det kan vara sköna dagar hemma eller i "kvarteret" eller en längre utflykt. Jag ägnar stor del av mina dagar åt detaljerad planering - så skönt att få ta vissa dagar som de kommer. Och ofta blir dem extra bra ;)

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Hej Ting & Tankar! Ditto - vilken härlig blogg du har! Jag gillar också fönster och dörrar :)

Jag blev glad att du tog dig tiden och kikade runt lite och skrev här.

Jag ska njuta mer av dina fina bilder!

Ha en fin dag!

Charlie sa ... sa...

Anna!

jag har reslust till dina trakter! Central coast låter spännande...allt i Australien verkar spännande :)

njuter av din blogg o fina bilder

Kram!

Charlie sa ... sa...

:) Ja, iPhone och jag är partners for sure!
När ska det bli en riktig kamera för mig kan man undra.
Din Canon är jag heltänd på!

Tack söta iallafall för att du hejar på mig med min telefon.
Guld var dagen oavsett!!

Vilka dagar ni har nu i Stockholm...ingenting toppar att vara ledig och tillsammans.

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Marie!
En härlig dag med mycket inspiration - jag var duktig och handlade ingenting!

Ikigai Inredning sa...

Hej min kära vän!
Nu är jag online efter en lååång tids bortavaro. Vilken härlig tatuering Alexander gjort och vilket fint inlägg du gjort. Jag hoppas få se den live nu i veckan då jag och Molly ska hälsa på honom på jobbet.

Vilken härligt oplanerad dag och vilka miljöer. Underbara bilder!
Nu har jag uppdaterat min blogg med lite bilder på vår valp Molly och status på bygget. LJuset jag fick av dig ska få flytta in i utbyggnaden och förgylla det! :)

Hoppas vi hörs snart! Ha en bra sommarvecka!

Puss och kram från Helena

Fröken fräken sa...

Vilken härlig Söndag ni hade, gulligt ställe verka det va. Du tar alltid så fina bilder också. Det gav verkligen semester känsla
Kram

Charlie sa ... sa...

Hej sötaste Helena

Glad att se dig här igen :)

Jag har sett dina fina bilder nu, Molly är underbar och huset blir så fint. Nu kommer du aldrig vilja åka in till stan igen ;)

Tack för dina fina kommentar. Längtar efter dig

Puss!

Charlie sa ... sa...

Fröken,

Tack snälla! Jag tycker också det ser semestrigt nu när jag tittar på bilderna. Minisemester om inte annat ;)

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Gu va ni är roliga som ger er iväg och upptäcker saker. Jag borde vara mer sådan!
Fantastiskt fina ställen ni hamnar på också. Som vanligt tar du helt oemotståndlig bilder av platserna. Kramar på dig!

Charlie sa ... sa...

Men du har ju fullt upp hemma med pippi, grodor, sköldpadda, vovvar, Gizzie... ;) men visst, en liten utflykt här och där piggar upp. Det behöver ju inte bli en 12-timmars ;)

Du har inspirerat mig att plocka mer bär nu. Jag tror det är blåbärsdax. Gillar amrisblåbär, stora och lätta att plocka, rakt upp och ner.

Sedan blir det blåbär till allt :)

Kramar till dig!!

Taina sa...

Hej och hå vilken härlig, oplanerad dag! Sånt gillar vi. Sånt vill vi ha mer av. Och dina foton är heeeelt undebart vackra.

Kram på dig!

Charlie sa ... sa...

Detsamma - thousand Islands säger jag bara!!!

Mera oplanerat, heller hur!

Kram till dig Taina

Anonym sa...

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out.
Please let me know where you got your design. Cheers

My web page - コーチ 時計