måndag 4 juli 2011

Patriotisk Passion



Den första officiella amerikanska flaggan kom till 1777. Då var det 13 stjärnor, lika många som antalet kolonier. Det röda i flaggan symboliserar tapperhet, det vita renhet och den blåa färgen lojalitet. Flaggan representerade och representerar fortfarande samhörighet och individens rätt till frihet.

Även om jag inte är amris, tycker jag om 4th of July. Det är i det stora hela oftast en ganska relaxed dag med bbq, bad, vänner & fyrverkerier

Happy 4th to all Americans and friends of America!










22 kommentarer:

Miss Marie sa...

Jag älskar bikinin och de matchande badbyxorna, det är patriotiskt! :D

Charlie sa ... sa...

Visst är det Marie! Skönt med lite glimten i ögat :)

Saltistjejen sa...

Hahahaa vilken flagga!!!!! :-)
Och visst känns det som om denna dag kommer vara rätt avslappnad och relaxad. Skönt att värsta regnet är över också. Iallafall här. Även om det fortfarande är rätt fuktigt. Men vi hoppas på ocknickväder i eftermiddag.
Ha en riktigt skön Fourth!!
Kramar!

Fröken fräken sa...

Jag gillar den amerikanska flaggan, tycker att den är jättefin. Vi ska dricka lite bubbel med blåbär och jordgubbar dagen till ära med våra vänner.
Happy 4th!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Ni med Saltis!! Träden finns i närheten, jag fotade dem i veckan. Det är en man som lät en konstnär måla träden efter 9/11...

Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Söta Fröken Fräken - så gott det låter med bubbel med blåbär och jordgubbar! Perfekt.

Happy 4th och kramar till dig!

Min plats i solen sa...

Wow, blir imponerad av flaggan målad i träden! Väldigt läckert och kreativt! :)

Jag hoppas att du njuter av en riktigt fin 4th of July vännen! :)

KRAM

mammaxtre sa...

Hur coolt var det inte att måla träden!

Flaggan i sig är hur fin som helst.

Hoppas att du har det bra.

Charlie sa ... sa...

Bästa Lottor!

Dem här träden finns inte så långt bort från mig- tycker det var emotionellt och ett annorlunda sätt att visa kärlek för sitt land.

Jag är rent generellt en big tree lover och tycker naturen är vackrast som den är, men det här passade på något sätt. Det var svårt att åka förbi utan att ta en bild.

Idag har varit en fin och mycket varm dag, jag sipprar just nu på en Corona Extra ;)

Jag gillar att vi är tre Lottor också

Anna's kitchen sa...

Träden var otroligt häftiga! Här firas Australia day likadant. BBQ, strand, flaggor och ännu mera flaggor. Känns väldigt avslappnat och äkta på något sätt. Nästa år är vi förhoppningsvis aussisar, då känns det nog extra speciellt.
Om en timme har jag min intervju och test...
Kram

Charlie sa ... sa...

Anna! Lycka till...det kommer gå finfint!

Idag har jag sett australiensiskt godis också, lakrits märkligt nog. Vet inte om det är en big hit där? Här gillar ingen lakrits förutom söt.

Trevligt att Australian day firas med pompa och ståt. Nästa år ni aussisar!

Kram

Anne-Marie sa...

Ni ser ut att ha haft en riktigt relaxed 4th of July. Träden var något extra! Håller med dig om att träd gör sig bäst helt som de är men ibland kan det vara kul att festa till det litet. :) Ha en fortsatt fin helgdag. Kramar!

Malin sa...

Får erkänna att jag och maken har de där badkläderna. Barnen hade matchande förra sommaren men har numera vuxit ur dem...
Gillar precis som alla andra träden, så hätigt gjort!
Kram

Charlie sa ... sa...

Träden har väckt uppmärksamhet i CT - de blev ganska så omskrivna när de var nymålade efter 9/11. Kanske ska påpeka att de står på privat mark, så det var nog på gränsen till tresspassing från min sida..;)

Hoppas du haft en skön helg med Anne-Marie! Bilderna från Lake Shastina är superfina.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Hej Malin! Trevligt att se dig här. Vi är nästan grannar!

Jag gillar att ni har matchande badkläder - tufft ju ;)

Desiree sa...

Jag gillar också fourth of july firandet just för att det är en festlig dag men ändå skön och avslappnad. Hi hi roligt att måla trädstammarna så där. Jag skulle vilja kolla in orginal flaggan någon dag. Det är väl på något av museerna i Washington DC som den finns, The Star Spangled Banner. Visst heter både flaggan och nationalsången så?
Kram!

Christina sa...

Hoppas du hade en kanonfin 4th! Härliga bilder, haf aldrig tänkt på att man kan uttrycka sin patriotism på träd förut! Kram!!

Charlie sa ... sa...

Japp, Star Spangled Banner är det!

4th of July är superrelaxed - my style. På kvällen hade stan fyrverkerier på stranden. Jag har haft Save a horse ride a cowboy på repeat :)

Jag vill åka till Philly och se Independance Hall

Kram!


Christina,
Skönt helg! Hoppas ni haft det bra med...nyfiken på hur det gick med fyrverkerierna i SFO! Kram

Lia sa...

Hej Lotta,

Tack snälla för din kommentar på min blogg, vad glad jag blev :) Har mest skrivit för familj och vänner men kul att även någon annan gillar det jag skriver. Hoppas du får en fin sommar!
/Lia

Charlie sa ... sa...

Hej Lia!

Tack detsamma! Tycker du skriver jättebra...spännande sommar du har framför dig!

Magdalena and Co in US sa...

Vad fint det var med flaggan på trädet. Den ideen tror jag att jag ska försöka sno. Vi hade en lugn 4th och gjorde inte mycket. Kramar

Charlie sa ... sa...

Skönt med en lugn 4th.

Jag gillar också träden. Dem är ännu bättre live

Kramar!