tisdag 5 juli 2011

Unik tattoo




Igår var en speciell dag.

Efter att ha tänkt igenom saken ordentligt, skissat på ett i allra högst grad personligt mönster, bestämde sig Alex.

Han berättade för mig hur han tänkt sig det hela, hur inspirationen kommit till honom. "Jag vill ha något som visar att alla är unika mamma"

Så Alex har gjort en variant på sitt eget fingeravtryck i form av en tatuering.

Jag tittar på min son och tänker, så modig du är. Vågar ta för dig, ta fram din personlighet.




Min fina, duktiga, nyfikna, engagerade, omtänksamma, hjälpsamma, ambitiösa och helt underbara kille.

Du inspirerar mig





23 kommentarer:

Christina sa...

Kärlek <3 Och vilken fin tanke bakom.

Charlie sa ... sa...

Tack Christina! Tycker jag med

Kram!

Anonym sa...

hello
ja.....riktigt så happy var inte jag när min vackra yngling kom hem med sin "tagg"...ytterst välgjord och fin tanke bakom val av text ( vilket jag ändå efteråt har berömt honom för ) men så stoooor och nu finns den där för resten av hans liv !!!!. Ja jag är väl lite för mycket konservativ bankkvinna för att uppskatta handlingen.....önskar dock att jag kunnat se det på samma öppna som du gör för jag vet att ynglingen blev sårad över min negativa reaktion när han visade upp underverket.
Åhh denna helg firade vi en så himla trevlig konfirmation. Besökte ungdomarna på deras läger på medevi brunn i två dagar därefter hem för själva ceremonin i oskars. Mottagning hemma på em med american brunch till dotterns stora glädje , hennes absoluta favorit helgmat .Massa släktingar, vänner och ungdomar som mumsade och spred glädje.Tidigt,tidigt ( åh dessa Ryan tider) i morse vinkade vi adjö till ynglingen med flickvän som åkte ner till oss i italy. fantastiskt väder löd rappoerten lite senare på em ....och snart är det dax för oss att följa efter.
kram
marianne

mammaxtre sa...

Vilket kärleksfullt inlägg Lotta. Urmysigt!

Charlie sa ... sa...

Wow Marianne! Våra fagra ynglingar som numera gör som de själva vill....

Underbart med Italien och härligt konfirmationsfirande ni haft. Hälsa A att american brunch är min favvis med. Lova att njuta lite vino o gelato åt mig när ni kommer fram! Vi håller ställningen i Fairfield County. Senast på listan står en sjurätters på en farm i CT.

Miss you guys!

Kramar

Charlie sa ... sa...

Å Lotta!! Tack

Kramar!

Anna's kitchen sa...

Jättefin tatuering som jag aldrig tror han kommer ledsna på. Personlig och en fin tankegång bakom!
Kram

Charlie sa ... sa...

Tack Anna! Blir glad för dina ord. Jag tycker också Alex fick till det bra. Och han hade ju bestämt sig ;)

KRam!

veronica johansson sa...

Vad häftigt :) en sån gadd har jag aldrig sett :) och verkligen personligt också.
Önskar dig en fin dag

Charlie sa ... sa...

Hej Veronica! Så roligt att du skriver här och att du gillar Alexs gadd ;)

Vad duktig du är - jag har tittat i din blogg och det är verkligen inspirerande!

Äventyret framtiden sa...

Jag förstår dig fullständigt, man kan inte bli annat än stolt:)

Charlie sa ... sa...

Karin! Tack - dina ord värmer!

Kramar

Desiree sa...

Lite lustigt att vi tog upp detta med tatueringar nästan samtidigt du och jag. Jag har själv ingen tatuering och är egentligen inte mycket för tatueringar. Men i din sons fall så måste jag säga att han har lyckats göra en som både är unik och snygg. Den här var fin och väldigt genomtänkt.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Tankeöverföring :)

Tack fina Desirée för din kommentar.

Jag är inte heller sugen på en tatuering, men för Alex kändes det rätt. Han är stor nu så han har sista ordet :) som det ska vara

Kram!

Annika sa...

O, vad fint!! Det var verkligen ngt unikt. Fint skrivet också, Lotta.
Kram!!

Miss Marie sa...

Vad fint du skrivit! Tror många föräldrar har en helt annan reaktion när deras barn kommer hem med en tatuering, men som du säger, han är stor o får bestämma själv. Jag tycker det var en kul o unik tatuering, precis som han ville ha det!

Fröken fräken sa...

Jag tycker dom flesta har tatueringar nu för tiden och det är inte många som verkligen tänker efter innan dom gör det och så ångrar dom det efter ett par år. Men den som din Alex gjorde var ju jättefin och personlig. Jag har heller ingen tatuering men ibland tror jag att jag vill ha en men ångrar mig lika snabbt som tur är.
Kram

Magdalena and Co in US sa...

Jag gillar den tatueringen MYCKET!!! Den är vacker, stilren, originell och med en tanke. WOW!
Och sedan hur du beskriver din son, det är så mycket kärlek och lyser vilken fin människa du är. Massa kramar och hälsa sonen!

Charlie sa ... sa...

Hej goa och fina ni, Annika, Marie, Fröken o Magdalena: ni värmer mitt mammahjärta! Massor <3

Tack!

Stor stor kram!

Loppan flyttar västerut... sa...

Lotta! Får tårsvid. Underbart vackert skrivet.
Vilken fin tanke, vilken klok pojk. Jag blir stolt över honom på något sätt. O vad lika ni är. Kanske jag ser vad jag vill, men tycker det är mycket Lotta i honom. Vilken stilig pojk du har, otroligt fin!
Jag är så glad för din skull!
Många kramar till er båda.

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Åh, vad mycket kärlek! Jag blir alldeles varm inombords när jag läser och ser de fina bilderna på din son och hans fina tatuering.Kärleken lyser igenom varenda ord och bild. Kärleken till din son, kärleken och stoltheten över den kloka, fina och ansvarstagande man han håller på att bli och framförallt kärleken och respekten för hans beslut, tankar och val. Så vackert!

Och du, kombinationen av kärlek, trygghet, fina förebilder och människor som lyfter honom gör att han har modet att vara den han är Lotta. Du har all anledning att vara stolt!

Stor Kram

Charlie sa ... sa...

Underbara Åsa!

Tack, du gör mig så glad! Och det får gärna vara lite Lotta i honom :)

Stor kram!

Charlie sa ... sa...

Tack fina Lotta!!
Du får mig så glad, som alltid.

Mitt hjärta slår för högvarv nu!