lördag 28 januari 2012

Attling med Attityd



Det är ingen nyhet att Efva Attling har öppnat butik i the Meatpacking District, precis runt hörnet från Pastis vid 9th Ave., på 36 Little West 12th Street.
Men jag har glömt bort det helt enkelt.

Så när jag hade ett ärende in till stan och var i kroken, då passade jag på.




Butiken är snygg, smäcker och ligger dessutom ett stenkast från Sockerbit.

Jag hade turen att få de vackra örhängena Rose Petal av mina barn i julklapp, har sucktat efter dem i flera år. Vackra Isabelle som arbetar i butiken, hade den större storleken på sig, likadana som Uma Thurman

The inside scoop var att Uma köpte flera stycken av ringen Fuck off till sina vänner. Det fanns några andra bjässar i montern. Ringar med attityd som känns helt rätt i New York. Se videon från invigningen: new york launch in motion.





Det blev mat, dryck, godis, the High Line och besök på Waldorf Astoria också. Och jag konstaterar, man blir aldrig klar med den här stan. Man hinner ta en liten smakbit. När man vänder sig om, är det något nytt som händer.


Foto på Uma Thurman från Efva Attling

27 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Kul! jag besökte Attlings butik ibland i Stockholm men har faktiskt inte varit i hennes affär här i staden än. Trots att den varit öppen ett tag nu. Gillar också hennes rose petals mycket! Haha fuck off ringen var ju bra. Undrar bara när man ska ha den på sig? Inte på jobbintervjuer va??? ;-) Men kanske om man säger upp sig?
Och visst har du rätt i att staden förändras ständigt. Som en levande organism. Det finns ständigt både nytt och gammalt att upptäcka här! Fantastiskt eller hur?!
Kramar!!

Ewa`s Galleri sa...

Attlings smycken är väldigt fina,
Vilka fina bilder som vanligt, du är suveränt duktig på att fota de rätta detaljerna, får nog söva ned mig och åka till New york, (är fruktansvärt flygrädd tyvärr, det är för lång resa)
Ha en skön kväll

Desiree sa...

Åh visst inte att Eva Attling hade butik i NY men å andra sidan så gör hon otroligt fina smycken så jag kan tänka mig att hennes smycket säljer bra internationellt. Vilken underbar present du fick av dina barn. Fuck off ringen måste jag googla på så att jag får se hur den ser ut.
NY är en sådan cool stad som verkligen har så mycket att erbjuda och sådan mångfalld.Fantastiska foton. Din lunch såg så himla god ut liksom kaffet med hjärtat i det krämiga skummet. :-)
Kram!

Postadress Torslanda sa...

Åh den underbara staden , tack för att funderar med dig till ossmpå andra sidan Atlanten

@mycasa sa...

Åh Attling-älskar hennes smycken, hade gärna
gått omkring med den där FUCK OFF ringen, speciellt
vissa dagar i månaden...hehe

Underbara bilder - vill till NY NU!!!!!

Fru Sederblad sa...

Åh, du tog dig in till New York ;-). Nästa helg är det min tur, men jag har lite längre resa än vad du har ;-), men attans vad roligt det ska bli!

eastcoastmom sa...

Stan som aldrig sover och där allt händer. Love it!

Christina sa...

Ja vad säger man. Man tröttnar aldrig på New York och man tröttnar aldrig på dina bilder och rapporter därifrån. En fullträff igen! Jag gillar Attlings smycken men har inget än.... kanske nästa New York resa.... :-) Kramar!!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Låter som en toppen dag! Vilket foto av tulpanbuketten. Hur lyckas du? Fantastisk skärpa.
Jag läser deckare för fullt och försöker kurera förkylning, vill vara redo för en ny jobbvecka imorgon.
Önskar dig en kommande härlig vecka Lotta!
Kram Anna

mammaxtre sa...

Åh vad mysigt du haft det. Evfa Attling har så mycket fint. Många vill ha smycken.

Ha det forsatt fint

Fourmum sa...

Så vackert du beskriver New York :) Det får mig som inte varit där att längta trots att jag inte är förtjust i att flyga;) Kram

Ewa`s Galleri sa...

Vilka underbara bilder,igen,får nog ta och söva ner mig så jag törs flyga over there
ha en bra vecka

Elin sa...

Tack snälla, snälla du för att du tog mig med på en tripp till NY så här på söndag kväll, det var precis vad jag behövde! Lite vackra smycken, god mat, kaffe och en massa vackert, mmm!

I morgon är jag ledig och då ska jag dagdrömma om NY och andra härliga städer medan jag städar och fixar en massa andra "måsten."

Kram!

Annika sa...

KUL med besöket på Attlings butik!
Gillar VERKLIGEN hennes smycken!
Som du säger, NYC blir man aldrig mätt på. Aldrig.
Den har så mkt och litet till!
Underbara bilder, som alltid, Lotta.
SÅ fina!
Känner att jag snart vill upp till NYC igen!
Kramar!!!

Coolaannna sa...

Lotta, du bjuder på en underbar kortbuffé från "Stan". Jag förstår om man aldrig blir färdig med den..

Efva Attlings smycken är jätteläckra och ringen, Ja, jag vill ha!!! Fin fin och som du säger - attityd!

Jag önskar dig en fin start på veckan :)

Varma kramar Anna

Jenny sa...

Åh vad underbart det är med NYC snapshots!

Det är så kul när man bor utanlands och ser svenska saker. Jag blir stolt som en tupp! :)


Jag tror att det är när jag bloggar från mobilen som du inte kan kommentera i min blogg. Jag försökte nämligen själv igår. Ska kolla upp det. Kram!

Anne-Marie sa...

Kul att Eva Attling har en butik i the Big Apple. Hade ingen aning om det. Vilka häftiga smycken. Kan tänka mig att det finns hur mycket som helst att se i New York. Ibland känns Weed otroligt litet faktiskt. Kramar!

bokhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bokhyllan sa...

Det är alltid lika roligt att titta in här hos dig för att läsa senaste inlägget och kolla in dina alltid så fina bilder!

Carin sa...

Hallå vännen! Åååå vilken helg!!! Och jag som inte varit i NY en endaste ggr än... Ha ha... Men jag kan redan känna en viss vånda över VAD jag skulle välja att se, om och när jag tar mig i kragen och besöker denna fantastiska stad...

Men så länge suger jag på bild-karamellerna som du bjuder på!!!

Kram Carin

Jenny sa...

Du har blivit utmanad på min blogg! :)

Sahra sa...

När vi var i NY första veckan i september, det var några veckor innan invigningen, åkte vi med samma plan som Efva och Eva. Satt några timmar i loungen innan. Första gången jag blev lite starstrucked. De har enorm utstrålning de två kvinnorna. Jag drägglar tex över en ring, några örhängen och butterfly-halsbandet. Så mycket fint.

Mrs Clapper sa...

Verkligen en läcker lokal!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Attling gör verkligen så snygga smycken, har själv ett HOPE halsband. Kul också att hon öppnat butik i NY det är stort. Härliga bilder och längtar tillbaka får nog bli en till shoppingresa nästa år !!!

Kram F

Ang Aloe Vera tvålen så säljs den iaf i Sverige bara genom privata återförsäljare (tex på Homepartyn och på arbetsplatser etc) Men det här är ju en amerikans produkt läste detta på den skandinaviska hemsidan: "Moderbolaget finns i USA och är världens största producent och odlare av Aloe Vera. Odlingarna finns i USA, i Texas, Mexico och Dominikanska Republiken."
- så jag vet inte var de har för policy med produkterna i USA de kanske säljs i butik där, du får googla "Forever" som det heter så kanske du hittar nåt ;)

Casa of Mia sa...

Åh så mycket vackra bilder. Kan du inte ge mig några tips om New York, vi åker dit om 1 månad och du verkar kunna massa mysiga ställen, vart skall vi gå och äta, vad måste man se???? etc etc kram kram

annamis sa...

Jag håller med. Attling gör så grymt fina ringar och örhängen.

Efva Attling Stockholm sa...

Tack för ett jättefint inlägg! :) /Linda, Efva Attling Stockholm