lördag 14 januari 2012

Dagen efter Golden Globes




Igår stupade jag i säng, utmattad. Annika, Lotta, Taina, Petra och Jossan Tidigare Johanson körde live chat som ni säkert redan läst om, under hela Golden Globes. Facebook har aldrig varit mer överhettad. Så ska FB tas helt enkelt. Kommentarerna yrde, en del hann inte ens att komma in live utan det var en nanosekunds fördröjning och svaren blev därefter ser jag...galet roligt iallafall! Bästa Golden Globes. Den här vackra damen tyckte jag speciellt mycket om.

Tur att det var ledigt idag så att det gick att börja soft med flera koppar kaffe, blåbär och att det var promenadväder


Rebecca och jag hittade massor av spännande saker i somras på stranden. På Cape Cod såg vi sälar som hoppade och dök. Kommer ni ihåg bilden på en horseshoe crab som jag visat? Inte riktigt samma variant idag. Är det någon som känner igen den här firren?


Efter stormen Irene i augusti var det fullt med sjöstjärnor på stranden. Nu är de längre ut. Vackra snäckor sträcker på sig istället, som den här donnan som jag inte kunde låta bli att fotografera. Och en krabban som hamnat lite illa till.

En dam undrade om jag tappat någonting. Nej, jag bara tittar sa jag






Det ser varmt ut, men det är det inte. Så himla skönt att få sätta på mig min Boomerangjacka som jag har haft i snart 20 år! Älskar den.


Ha skön fortsättning på veckan ladies xx







31 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Underbara bilder Lotta!
Har du stranden utanför ditt hem?
Måste vara himmelskt skönt att få vandra där och bara vara och ta in...

Plockar du egna blåbär eller finns det i affärerna? Stora fina säkert odlade.

Här blev det jordgubbar idag igen...imorgon blåbär.
Bär och frukt alla dagar så mycket som möjligt den här årstiden håller en frisk.

Kramar!
Karin

Postadress Torslanda sa...

Du tar fantastiskt fint bilder!!!! Undrar också om du bor nära havet? Så vackert! Läggdags här i Sverige!

Coolaannna sa...

Med dina fina snäckor går jag och lägger mig och drömmer om havet, sommaren och om stora blåbär!

Sjöstjärnor är så söta småliv. Vilken skatt du har där du bor.


Jag ser bara skog ;)


Kram Anna

Annika sa...

Vilka helt fantastiska bilder, Lotta!!! OOO, viken känsla!!
Gillar det verkligen!

OCH du, det var EXTREMT kul igår. EXTREMT!! Vilken cyberbloggträff vi fick till sådär SPONTANT!!! OTROLIGT!!!!
Var helt matt då jag gick i säng. Drömde om er alla, hahaha!!!

Kramar!!!!

Fourmum sa...

Snäckor, sand och hav, så underbart! Blåbär är inte heller fel ;) Ni verkar ha haft en riktigt het kväll/natt! Synd att man missade det ;) Kram

Christina sa...

Ja ni är ju för sköna :-D Tyckte Facebook saggade ordentligt igår, nu vet jag varför ;-) Så vackra bilder! Perfekt att spendera en ledig dag på stranden bland alla fina skatter! Kram!

mammaxtre sa...

Men Lotta vilket galet fina bilder. Jag vill dit och det nu på momangen :-)

Blir full i skratt då jag har en Moncelarjacka som jag haft i 19 år. Efter varje vinter tänker jag att det är dags att tänka nytt men sen åker den på igen :-)

Ha en toppenfin dag rara du!

Kram

Carin sa...

Jag är en människa som ÄLSKAR lukten av hav... Helt FANTASTISKA bilder!!! Kan nästan känna doften ända hit.... Sommar för mig är att få sitta på altanen i Björkäng och blicka ut över havet... Allt medans solen sakta sjunker..... Åååå, känner hur jag längtar! :D

Kraaam Carin

Maria - Wikers Liv sa...

Naturfoton när de är i toppklass!
Bor du, så du har promenadavstånd till havet? Eller får du ta bil?
sköt om dej!
Kram! / Maria

Jenny sa...

Från högstadiet (eller i alla fall gymnasiet) fram till för något år sedan brukade jag alltid sitta uppe hela natten för att se Orscarsgalan (jag tror inte att Golder Globes direktsändes i Svedala). Nu när man har ett "riktigt" jobb är det svårt att låtsas vara pigg och vaken efter en sådan natt. Lite synd för det var så mysigt att sitta uppe hela natten och faktiskt veta att detta hände EXAKT nu! :) Härligt att du såg galan. Blev det senare för dig med på grund av tidsskillanden mellan kusterna?

Fina strandbilder också! Härligt att kunna ta del av strand och hav även på vinterhalvåret.

Kram!

tinajo sa...

Åh, sjöstjärnor är så vackra, har aldrig sett någon i verkligheten! Fina bilder! :-)

Desiree sa...

Vilken söt sjöstjärna! Jag tycker också väldigt mycket om att gå längst med stränder med huvudet nedåt och leta efter fynd. Det kan vara någon fin näcka, en vacker sten eller något annat som spolats upp. Det finns så mycket fint man kan hitta.
Vad skönt med en soft dag att ta igen sig på. Lät som ni hade en helt underbar kväll med Golden Globe och nätet. Det är ju häftigt att man faktiskt kan umgås så här på nätet. Jättekul!

Hur långt har du till stranden förrresten från ditt hus? Kan du promenera eller behöver du ta bilen? För mig känns det som du har lite dröm boende som har beachen runt knuten.
Kramis!

Anne-Marie sa...

Skulle absolut inte ha något emot att ha nära till havet. Det är något alldeles speciellt med vattnet och stranden. Ni verkar nästan ha kört FB i botten. ;) Världen har allt blivit mycket mindre med alla nätverkssajter. Kramar!

MrsSunshine sa...

Underbara strandbilder Lotta! Älskar havet, kan inte tänka mig att bo annat än vid kusten.

Stor kram till dig!

miss b sa...

These are gorgeous photos and it looks so lovely there - calm and relaxing!
http://missbbobochic.blogspot.com/

Taina sa...

Javisst var det KUL!!! Helt tokigt. Men en annan fick minsann masa sig upp och jobba....

Kramar!!!

Miss Marie sa...

Åh, lovely! En strandpromenad är aldrig bättre än när man tar den på vintern, i snålblåsten och solen, då vinden nyper i kinderna och man känner saltsmak i munnen! Vackra bilder!

Anette Ryan sa...

Vad härligt med nära till stranden så att man kan ta prommisar längs med havet. Finns inget mer uppiggande och stärkande för själ och kropp, ja skulle vara att titta på dina bilder därifrån då ibrist på annat ;).
Vilken tur att IKEA finns överallt så att alla kan ha samma lampor världen över LOL.
Kram Anette :-)

@my casa sa...

Underbar bilder - man känner nästan havsluften
i näsan, sköönt!!!


Tack//Åsa

anna of sweden sa...

Vackra bilder - som vanligt!

Jag känner havsdoften ända hit. Och det doftar lite annorlunda än mitt Öresund.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Hej alla rara, tack för era hälsningar!

Det är inte gångavstånd till vattnet. Jag har klockat - det tar sex minuter med bil ;)

Jag har blåbär i frysen men de i lördags var köpta i affären. Oväntat nog var det perfekta i smaken. Lite söta, precis lagom. Ibland smakar de här stora blåbären inte så mycket.

Nu är det middag!

Kramar

Elin sa...

Härliga foton, jag kan känna doften av hav ända hit! Och nu fick jag sommarkänslor, längtar efter att få vända min vinterbleka näsa mot en varm sol och känna sand mellan tårna.
Tack för all underbar inspiration och för alla dina fina ord inne hos mig. Du är toppen!
Kram Elin

Sandra sa...

Alltså. Strand och hav. Ge oss mer! =)
Fantastiska bilder. Och wow, att ha en jacka som hållt i 20 år, det ÄR kvalité.
Önskar dig den finaste av onsdagar!
Kram

Nilla Q sa...

Åh, vilka underbara stransbilder. Älskar dem!!

Ha det bra!

Kram Pernilla

Sahra sa...

Åh blåbär. Finns det något godare. VIlka bilder. Makalösa. Jag älskar havet. Jag är en riktig havsmänniska. Skog är inget för mig. Inte öppna fält. Det ska vara hav. Ha en fin dag

Sahra sa...

Snyggaste klänningen. Snyggaste donnan btw

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga strandbilder,började genast planera lite sommarsemester vid havet
ha en bra dag

Att vara någons fru sa...

Jag blir så sanslöst semestersjuk av dina bilder. Underbara!!!

Mia sa...

Åh gud vad skoj. Nästa gång vill jag vara med. Jag är en filmnörd som kan trycka på tangenterna snabbare än snabbast.
Oscarsgalan är en stående tradition, jag och min bästis har sett det varje år sedan gymnasiet. Ca. 12år nu. Fin tradition med pyjamas, pannkakor och scorecards. Sen har det funnits de åren då livet inte tillåtit en date, vi har inte kunnat åka till varandra och göra en riktig Oscarskväll. Har det hindrat oss? Nej! Fram med varsin laptop på magen och när skype krachade gick vi över till att telefona. Kommentera i en timme, lägga på och den andra får ringa upp och så fortsätter vi kommentera en timme osv. Vi sitter tysta i luren då och då för att lyssna på galan och sen flikar någon in med passande kommentar. Så himla fint.
Sen har man sömnbrist, träningsvärk i armbågen som varit böjd i nästan en hel arbetsdag och årets värsta telefonräkning.

Charlie sa ... sa...

Ah, vad ni är härliga. Älskar när det blir såna här sköna hälsningar och ni delar med er.

You make me happy!

Nettan sa...

Vilka underbara bilder Lotta! Jag tycker så mycket om dem, att få se er sida av havet.
Hoppas att du har haft en bra vecka?

Kram

Nettan