torsdag 5 januari 2012

On & On




Tjolahopp! Vintervårsprall på gång.

Man kan parkera mig på en farmers market och så är jag nöjd, behöver inte just så mycket mer. Vad sägs om soppor, nybakat bröd, grönsaker, bakverk, ostar, kryddor, marmelader, hot pepper jelly, massa atmosfär?

Nu är jag igång igen. Torsdagsmarknaden har flyttat inomhus. Idag drack jag min första Cold Roman. Det var inte den sista. Tur att Lloyd säljer Raus kaffe också.


Vårenergi. Jobbenergi. Skolenergi. Januarienergi.






Nästa på min lista är apelsiner och bastu. Har du några bra januaritips?

xx

20 kommentarer:

Coolaannna sa...

Vilket härligt ställe att hämta energi ifrån och wow vilken snyggos till försäljare! Där vill jag vara varje torsdag ;)

Härliga bilder och faktiskt att man känner våren i dem! Och så långt det är egentligen till våren kommer! Men vi njuter av dina vårbilder så länge så känns det genast bättre!

Jag tycker januari är en svår månad. Jag brukar använda mig av massor av aktiviteter så just månaden går. Många träffar med vänner brukar vara skojsigt men även små stunder med familjen :)

Oj, långt blev det! Kankse lite bubbel gjorde sig ;))) Trots allt Trettondagsafton!

Kram på dig och ha en fin dag :)

Anna

Äventyret framtiden sa...

Oj, här försöker jag bli trött och sömnig, sitter uppe mitt i natten och kan inte sova. Nu blev det ettervärre vad gäller piggheten:). Energi så det sprakar...morötter hör till min januarihemlighet. Mycket morötter, mycket vatten, då blir jag sprallig och vårgalen, tänker på alla frön jag skall så senare

Godmorgon mitt i natten!
Kramar!
Karin

Desiree sa...

Superhärlig Farmersmarket. Helt rätt ställe att hämta energi på. Jag brukar unna mig en ny bukett tulpaner varje vecka det piggar upp. Januari är som sagt svår och en sådan riktig vintermånad här. Plannera in roliga saker i kalendern så att man har aktiviteter man gillar att se fram emot. Du som bor nära beachen är det ju perfekt med en och annan promenad där. Lite nytt hemma och gärna brukar också pigga upp. Någon ny pläd eller kudde till soffan, en fin vas till blommor. Viktigt med färg känner jag i januari. Tjuvstarta lite med vår för att få den att komma snabbare just genom att välja vårfärger.
Kramar!

Anne-Marie sa...

Det ser ju ut som vår även hos dig. Vi har mer vårlikt än vinterlikt just nu. Farmers Market är kul. Din ser kul ut. :) Har nog inga speciella januaritips - här knallar det på som vanligt. Kramar!

Casa of Mia sa...

Vilket underbart ställe och vackra bilder! Jag köper tulpaner i januari, vackert och får mig att tänka på våren kram

Christina sa...

Yay!!! Hela ditt inlägg sprudlar av energi!! Härligt! Farmers market är en favorit här med, det ska bli underbart att gå på dom igen. Härligt att du är igång, kör så det ryker ;-) Kram!

Nettan sa...

Härligt energifyllt inlägg och underbara bilder och tips.

Mina tips är: njut av allt det goda, av krispiga tulpaner, goda fräscha frukter och grönsaker. Träffa fina vänner och göra roliga saker för att få januari att gå.

Många kramar

Nettan

Annika sa...

Men först ska du nog få ngra snöstormar att tampas med innan det blir vår, mohohahaha!!!
Det vill jag ha iaf.
MEN, mysigt ställe att handla PÅ!!
GILLAR!!
Januari är en bra månad; goda middagar, vinter, snö (I hope), bra filmer på bio/dvd, tulpaner (såg att de fanns att köpa igår, häääärligt!!!!).
Kram och ha en fiiiiin fredag!!!!

Jenny sa...

Härliga och inspirerande bilder som vanligt!

Mina tips är långa promenader i den friska luften och maaassssooor med blommor inne. Kram!

tinajo sa...

Matmarknader är underbara, jag älskar att smaka, dofta, köpa och äta! Hoppas på att få gå på en i USA någon gång.

Finfina bilder, kram! :-)

mammaxtre sa...

Lotta, så bortskämd du är med att få gå på marknad ständigt. Här hemma får man passa på till sommar och jul. Det är typ två tillfällen per år som man erbjuds detta. Vad orättvist skulle Melker säga :-)

Januari månad och jag längtar efter en riktigt tjejkväll. En kväll med vänninorna, lite vin, mycket babbel och spela spel. Det måste jag nog se till att få till. Det ger energi tänker jag :-)

Kram

@my casa sa...

Här är det tyvärr just nu nollenergi.

Men härligt att få njuta lite av din energi - Tack!

Kram Åsa

Miss Marie sa...

Åh, vad mycket gott! Jag blir så sugen! :)

Sahra sa...

Januari är inte riktigt min månad. Den är skral efter jul. Det är fortfarande låååångt till vår. Utbudet i butikerna är trist. Höst/vinterkläder som reas ut. Vill bara ha nytt i kläder o inredning, men det låter vänta på sig ett tag till. Kropp o knopp lätt chockad över att återgå till vardag efter långa sköna december.

Men, ok, jag gör ett försök med tulpaner. Vita. Överallt. Och apelsiner. Blodapelsiner. Tänker överhuvudtaget på vad jag äter för att orka denna trista månad.

Underbara bilder by the way

Sassa sa...

Tack för din kommentar och undran om vi haft det bra! Jag har njutit varenda sekund. Vi har upplevt massor. Trots utflykter till både Newport Beach , Laguna beach och Santa Monica så föredrar jag South Pasadena där är det varmt och skönt och det är en Riktig Stad så vi tycker att de valt en bra plats i Los Angeles området! Följer din blogg och NJUTER av den. Kram

Anonym sa...

Önskar att jag hade din energi...blir trött bara jag tänker pa alla masten...kanske jag borde ta en sväng till "min" farmersmarket idag & inhandla lite energi ;-)
Här är det väldigt varlikt...macht gar nichts...sköna promenader blir det i solen.
Hoppas du far en finfin helg!
Kramar, Lisa
PS.Vad är Cold Romane?

Bokcaféet i byn sa...

Hallå Lotta!
Hoppas du njuter av ledig lördag!
Underbara foton och ord från marknaden! De där farmers market låter som ngt helt i min smak också!
Hålls dessa marknader inne i samhällena eller gör du en liten road trip ut på vischan?
Mitt bästa januaritips är ett dygn i Köpenhamn. Just hemkomna från det.
En massa mys med familjen, kul shopping, goda måltider och sömn i härlig hotellsäng. Med påföljande frukost förstås!

Önskar dig en fin söndag imorgon!
Kram Anna
PS. Har du ngt favvoställe i Florida att tipsa om. Vi har hört en del positivt om västra sidan främst. Ute efter fina stränder, god mat och lite mysig semesterort feeling.
Kram från Anna
PS. Solen sken igår efter dagar av regn och grå himmel. Det ger energi!!!

Alexandra sa...

Vad många fina bilder du har i din blogg. Tack för en trevlig liten stund av läsning o titt på bilder :)

Carin sa...

Hallå Lotta! Jag skulle gärna parkera mig där, jämte dig på Farmers Market.... ;-)

Mitt januari-tips är tulpaner... Har nästan alltid en bukett på bordet... Då får man lite hopp om vår igen! :)

I dag hägrar en ridtur ut i Fritsla-skogarna.... Inte fel det heller!

Kraaam Carin

Ewa`s Galleri sa...

Håll en plats åt mig jag kommer,ser underbart ut ,får nästan lite vårkänslor
Ha en bra dag