söndag 8 januari 2012

Fyra saker om mig + en överraskning = 5

Antingen kan man vara helt lagom personlig och skriva något som att jag till exempel har en vana att gå omkring med tandborsten i munnen när jag borstar tänderna. Eller att jag just nu har en platonisk flirt med Tom Hardy efter Wuthering Heights. Ganska otippat.

Jag tittar på The Take där Tom spelar allt annat än Heathcliff.


Eller så kan jag skriva att jag älskar semlor, pannkakor och bakar i normala fall när jag inte har en gasugn, helt fenomenala bullar. Gillar inredning och tycker det är kul att spana på Hemnet. Men det är väl så där lagom kul att läsa om.






Men den här då: jag är en Frankofil. Och vad innebär det? Blir glad av Josef Franks mönster och kan blanda helt sanslöst. Inga spärrar alls. Jag har minst en bricka för varje årstid som står i köket. Just nu står Manhattan där



Foto: Svenskt Tenn




Och så har jag fått en award! Tack rara Mrs Sunshine för lite liebe! Precis vad jag behövde. Så glad jag blev och det värmde gott.





Om awarden:

Liebster eller käraste, är en utnämning till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får en liebsterblog ska man gärna göra följande:
  • Tacka den som gett utmärkelsen och länka
  • Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
  • Lämna gärna utmärkelsen vidare!



Jag vill skicka den här awarden till alla bloggar jag tycker om att läsa, men jag väljer ut några stycken som jag tycker ska ha bloggliebe och som inte redan har fått det:


Tinajo @ home
Sweet Home Sweden
Life in the suburb!
Anna of Sweden
Mammaxtre
Saltistjejen
My life in Silicon Valley


...oops! Det blev visst sju ;)

21 kommentarer:

mammaxtre sa...

Man vad gullig du är. Tack snälla Rara!

När jag satt och maialde till dig lämnade du en kommentar hos mig, lite kul :-)

Ha det bäst!

Charlie sa ... sa...

Haha, nu går vi om varandra igen! Nu ska jag gå och lägga mig ;)

Kram

Jenny sa...

Semlor är ju bland det bästa som finns! Jag har en egen kategori för dem på min blogg! ;) Frankofil är jag med, fast för landet och den medföljade kulturen, då. ;) Kram och sov gott!

anna of sweden sa...

Åh, lite liebe är precis vad jag behöver en torsdagsmorgon som denna. Tack snälla. Så glad jag blir. En massa liebe tillbaka till dig! ♡

(Och så fick du mig att blir sugen på semlor - klockan 6:54 på morgonen ...).

Kram!

Carin sa...

Hi hi... Kul vetande! Bullar är MUMS! Försöker dock undvika bullar pga vågen... ;-)

Lite cyber-kärlek är aldrig fel! Alltid lika kul med uppskattning!

Ha en toppendag! Kram Carin

bokhyllan sa...

Semlor, Mmmmm...
Kram

Desiree sa...

Hej Lotta, åh vad gullig du är som skickar utmärkelsen vidare till mig. Tack.
Hi hi Frankoman skulle jag nog också kunna säga att jag är. Älskar Josef Franks fina tyger. Jag var faktiskt inne på svenskt tenn här i förra veckan och kollade in hur fint det blivit efter renoveringen. Nästa gång du är i Stockholm skulle jag gärna ta en kopp te med dig i deras nya fina tesalong. Så härligt med alla dessa vackra mönster och färger på hans tyger. Som godis för ögat.
Kram!

tinajo sa...

Söta du - tack så mycket! Ska fixa med detta i helgen så jag gör ett bra inlägg - kram! :-)

Äventyret framtiden sa...

Du skriver alltid så rart och välmenande om allt och alla, så jag blir alltid extra varm i hjärtat.
Inspirationen infann sig också! Nu skall här bli pannkakor och jordgubbar!

ha en finfin dag!
kramar!

Nettan sa...

Semlor, gott, och att du bakar bullar som är fenomenalt goda (när du har tillgång till en vanlig ugn) tvivlar jag inte på! Vilken härlig inspirationskälla du är och att du gillar frank kändes mest naturligt...

Kramar

Nettan

Annika sa...

Tack din sötis Lotta!!
Du är så gullig.
ÅÅÅÅ MY GAAWD!! Den där brickan skulle jag också vilja ha, hur LÄCKER som helst!

Semlor, mitt livs svaghet, på ett sätt är det bra att de inte finns här ;-)
På ett annat sätt är det så trist :-(
Jag brukar äta en per säsong, som Lotta gör.

Stor kram till dig, Lotta!!!!!

@my casa sa...

Semlofil & Frankofil bra där, det gillar vi!!!

Christina sa...

Nämen vad härligt med liebe! Det kan man inte få för för mycket av <3 Tack snälla, söta du! Kram!!

Saltistjejen sa...

TACK Lotta!!! u är för GO!!!! :-)
och du, vi har just Franks "Manhattan" på ett antal "tallriksunderlägg" som vi fick från min mamma i avskedspresent när vi flyttade hit. Hon tyckte de var så passande! :-) Älskar det mönstret. Vi har haft dem undanlagda ett tag för när E var liten fungerade de inget bra, men kanske skulle vi ta fram dem igen nu?! :-)
KRAAM!

Coolaannna sa...

Jag förstår inte att jag ser dina nya inlägg först efter ett par dagar...hm
blir ju helt vilsen!!

Fina bilder och den där Manhattanbrickan, så grym alltså!

Och JA till alla semlebullar i världen men NEJ just nu!!! Hur går det ihop då? Nu har jag verkligen kommit in i en tävling mot mig själv :)


Din blogg sprider sådan glädje och dina kommentarer både hos mig och hos andra är så underbara. TACK för att du och gulliga Charmigt sa Charlie finns.

Min awards är lika som din <3 <3 <3

Ha finsaste fredagen, trots datumet!

Kram Anna

Anne-Marie sa...

Semlor - är det redan dags för dem? :) Vet att du gillar pannkakor efter att ha sett dina härliga bilder på högar av pannkakor. Frankofil låter bra det med. Vilka färger och mönster. Kramar!

Elin sa...

Kul att få veta lite mer om dig, alla detaljer var intressanta! Hade gärna smakat dina fantastiska bullar... :)

Tack för dina varma och snälla ord inne hos mig, jag uppskattar det så himla mycket!

Kram!

Mia sa...

Jag tycker det låter som vi har mycket gemensamt. Och skulle bli ypperliga bloggvänner. :) Mitt första besök härinne, but I'll be back.

Vad skoj med New York. Efter London, L.A och Montpellier börjar flyttarmen knorra efter the east coast. Men är det inte världens trassel med de där gröna korten? Orka.

Happy helg!
Kram
Mia

Postadress Torslanda sa...

Frankofil och semlor - ha en fin helg!

Tankevågor sa...

Tom Hardy DET var minsann en hemlig romans. ;-)

Josef Franks mönster älskar jag också. Manhattan är en av mina favoriter.
Ute på ön har jag en del andra i blått...

Nu blev jag sugen på att ta mig ner till Svenskt Tenn i helgen. Har inte varit där sen före julruschen.

Ha en skön helg Lotta och TACK för din alldeles egna underbara award till mig! :-)

Kramar i massor till dig!

Lisbeth

Fourmum sa...

Tack så mycket för den fina awarden!! Att få din egna award betyder jättemycket! Kram!