måndag 23 januari 2012

The List

Fina Anna och Sandra har tipsat om en lista. Och undrat om jag vill vara med. Såklart.
Jag har ändrat lite i min ;)


Om du vill göra en lista, låt mig veta så kommer jag och läser xx



Vad gjorde du för tio år sedan?
Då bodde jag i Stockholm, i ett gult trähus med spröjsade fönster, vita knutar, lummig trädgård med äppelträd och en grön
dubbeldörr som jag älskade. Barnen var inte ens tonåringar. Jag arbetade på ett stort flygbolag.


Vad gjorde du för exakt ett år sedan?
Då var vi på kryssningen hela familjen, i Västindien.


Bakfavoriter?
Bullar.
Scones.
Äppelpaj.
Lussebullar.
Pepparkakor.
Hallongrottor.


Sånger du kan texten till?
Jag kan sjunga med lite här och där. Snapsvisor. Abba. Spader Madam.
Lite tyska hits ;)


10 saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Sätta in pengar på barnens bankkonton.
Resa ihop sanslöst länge.
Överraska mamma och pappa.
Bjuda alla vänner på en jättefest.
Bjuda Mattias på en resa.
Bygga ett nytt hus vid Edsviken.
Unna mig massage och gå till frissan så ofta som jag kände för det.
Köpa soffan Liljevalchs och parkera mig i den ett bra tag.
Köpa en lägenhet och bli granne med Anna på Manhattan och kunna åka dit när jag ville.
Skänka pengar till Rädda Barnen


Dåliga vanor?
Det här är så pinsamt så jag borde inte skriva det.
Men jag kan äta lakrits.
Efter jag har borstat tänderna.
Jag vet! Det är inte klokt. Det är slut med det nu.


10 saker du gillar att göra.
Äta mat.
Vara med min familj.
Resa.
Läsa.
Se på film.
Vara med vänner.
Dricka gott vin.
Blogga.
Drömma.
Läsa magasin.


10 material du skulle klä dig i eller köpa.
Läder.
Mocka.
Stickat.
Bomull.
Kashmir.
Flanell.
Fårull.
Lin.
Vitt guld.
Rött guld.


10 favoritleksaker du saknar.
Barbie.
Hopprep.
Ritblock.
Dockvagn.
Cykel.
Skrinda.
Gummibåt.
Cyklop.
Gunga.
Leksaksspis.


17 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vad roligt att du ändrade listan lite!! :-) Jag gillar! Supermycket!!!
Och du får gärna bo granne med mig. Fast då får du nog skynda dig för jag vet inte riktigt hur länge vi blir kvar här... ;-)
KRAAM!

Coolaannna sa...

Roligt att läsa om din lista. Du...det där huset i Stockholm lät ju verkligen trevligt! Men det är det säkert i USA också :)

Ha en fin dag! Kraam!

Jenny sa...

Du om att äta lakrids är den värsta ovanan du har behöver du inte skämmas. Det är lugnt! :) Kramar till dig

ps. jag är inte bra på franska. Än. Men jag ska bli! :) Kram igen!

anna of sweden sa...

Gillar din lista! Härlig läsning!

Och jag saknar precis samma leksaker som du.
Det var kul att leka. :)

Desiree sa...

Jag tycker det är så kul att denna lista verkligen cirkulerat runt kring bloggarna jag brukar kika in hos. Så roligt att läsa allas svar och lära känna alla en liten smula till på det här sättet. Första punkten är nog den mest intressanta att se hur mycket mångas liv har ändrats totalt på tio år. :-)
Att ha favorit bakverk istället för favorit snacks gillar jag. Alla dina alternativ där tar jag rakt av. :-)
Kram till dig goa Lotta.

Camilla sa...

Vad kul att du ändrat lite i listan:)
Alltid kul att läsa andras listor tycker jag.
Ha det gott.
Kram

Everyday living etc. sa...

Hej, så mycket härlig och spännande information. Roligt att läsa! :)

Önskar dig en fortsatt bra dag! kram Linnéa

@my casa sa...

Så roligt att läsa, gullig idé!
Önskar jag känt dig för 10 år sedan, när du bodde
i Edsviken, då,då hade vi kunna lekt ihop!!!

bokhyllan sa...

Kul lista! Lakrits efter tandborstningen... aja baja.

mina finaste. sa...

Härlig lista! Fick även mig att tänka efter lite och skratta :D

Fourmum sa...

Vilken bra lista! Jag har precis fått utmaningen från ett annat håll, men jag ska nog följa ditt exempel och ändra lite ;) Kram

Annika sa...

Idag kär vi samma lista.
Men jag säger som Saltis, vad KUL att du ändrat den lite!
why not!!??? varför gjorde inte jag det också ;-)
Alla de leksaker som du saknar saknar jag också!!
Kramar till dig!!

Lisa sa...

Vilken underbar blogg du! Massor av fina bilder och mycket från mitt andra hemland - USA :) Jag bodde där några år för ett antal år sedan. Hit kommer jag tillbaka! Kram

Saltistjejen sa...

Haha Lotta, nej det fanns inget att utveckla riktigt. Bara att vi inte lär bli kvar här forever... :-)
Men vi har inga planer just nu. Men antagligen lär väl någon förändring ske inom de närmaste två åren eller så. Kanske tidigare? Allt beror på jobbsituationen såklart. Men jag tror inte vi blir New Yorkers för resten av våra liv.
Men något mer var det inte. Sorry om jag fick dig att undra! :-)
KRAM!!

Min plats i solen sa...

Lotta, Lotta...du fantastiska kvinna! Sitter här med tårarna i ögonen och kan bara säga ett stort TACK! Vilken fantastisk överraskning! Vardagslyx med stort V! Du ser jag kan inte få nog med utropstecken. ;)Tusen tack! :)

Vilken härlig Lotta-lista och precis som du är jag svag för bakverk av alla de slag. Att jobba på ett café hade aldrig fungerat för mig. ;)

Ta hand om dig Lotta och återigen tack vännen!

Kram Lotta

Nilla Q sa...

Åh, jag älskar att läsa såna där listor om andra!:)

Ha en bra dag!

kram Pernilla

Christina sa...

Grrr, Bloglovin' visar inte när du uppdaterar din blogg längre *mutter* Så jag missar dina inlägg när dom är sådär rykande färska :-) Gillar din lista, kul att du modifierar den lite och ger den en extra liten "twist". Kram!