tisdag 3 januari 2012

En blandad snabbis





Med en ny iPhone på fickan då min gamla hade något vajs på kameran (ja du läste rätt!), fina julvantar som värmer mina frussna fingrar och en för stunden Yes I Can Do It And More- attityd stövlade jag in på kontoret med en kaffe, paket från Sverige, köttbullar till lunch, Årechoklad till min eftermiddagsdipp och clementiner så det räckte till hela avdelningen.

Och så insåg jag att jag borde göra en krönika men jag vet att det kommer ta mig halva natten. Och jag ska läsa böcker nu och inte sitta vid datorn. Så det blir en snabbis, några få highlights i obestämd ordning.








Medans fötterna tinar upp i mina goa Uggs.

Here we go:

Resa med hela familjen till the Caribbean, snö, Manhattan, Rebecca åkte till Asien i nästan fyra månader, besök, besök Nepal, bloggträff, Martha's Vineyard, Cape Cod, vingårdar, Manhattan, mera fräknar, bad och sallader, Farmers Market, Farmers Market, Farmers Market, Gabriella fyllde 18 år, Stockholm, Turkiet, Rhode Island, Manhattan, Manhattan, Manhattan, pumpavaganza, besök, besök, besök, Alexander fyllde 20 år och så Stockholm igen.

Vilket bra år!


Ha en fin onsdag alla xx




Foto: Alexander


30 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Åh så fina ställen du har varit på. Skulle kunna bli en skön blandning till bok det där ;-)

Jenny sa...

Och vilka hightlights sen då! Mest imponerad blev jag av Nepal och mest avundsjuk på östkust-USA... :) (och bra där med fräsh- och pepptänket på jobbet, nu är det nystart!) Kram!

Ewa`s Galleri sa...

Njuter av dina bilder,du ör verkligen duktig på att fånga det rätta
Ha en bra dag

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, vilka härliga platser/bilder! Ääääälskar det vita huset med fönsterluckor... Som "a piece of happiness" sa: Skulle kunna bli en skön blandning till bok!
Jag är först med att köpa den boken! Säg till när den är klar! ;) :)
Visa gärna mer bilder från Marthas Vineyard och Cape Cod, om du har :) Nyfiken! ;)
Ha en fortsatt fin eftermiddag, blir det väl för dig!? ;)
Kram / Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Tänkte fel... kväll måste det ju vara! ;)

Desiree sa...

Vilken helt underbar årskrönika Lotta. Må 2012 blir ett minst lika underbart år och bjuda på många fina äventyr. Du har liksom vi också hunnit med många resor och interessanta platser. Ditt sinne för livsnjutning är en sann inspirationskälla för mig. Fortsätt ta många underbara bilder med nya iphonen.
Kram!

tinajo sa...

Tokhärliga bilder - vad månde komma under 2012! :-)

Anne-Marie sa...

Vilket år du haft. Ser fram emot fler fantastiska bilder - nya iPhonen blir säkert väl använd. :) Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Wow, wow, den här typen av snabb blandning gillas enormt mycket. Jag fick lust att ta hand om mina pelargoner, att baka muffins, äta jordgubbar (tur det finns i frysen) och mycket mera tack vare all inspiration du delar med dig av!

Ha en härlig dag!
Kram
Karin

Sandra sa...

Vilket reseår ! Jag blir superpeppad! och såå många vackra bilder. Nepal. Wow.

Casa of Mia sa...

Underbara bilder, vilket år du har haft, alltid lika kul att se dina fina bilder kram

Christina sa...

Vilken härlig krönika! Pang på bara! Underbara bilder! Vackert, vackert och vilken bra blandning! Ser fram emot det nya året, slit ut kameran på din nya iPhone också ;-) Kram!

Fourmum sa...

Underbara bilder!! Det vita huset vill jag bo i ;) Sandhamnsbageri, där har jag varit :) Tack för att du piggade upp min för övrigt miserabla onsdag! Nu känns det bättre, tack! Kram

Coolaannna sa...

Lotta Lotta Lotta, å vad jag glädjs med dina bilder. Vilket år! Vilka resor! Jag har varit i Karibien för länge sen när jag hade bott i Miami alldeles för länge för att uppskatta hur himmelsk det är. Lovisa har en klasskompis som är där nu och min avundsjuka blev inte bättre när jag såg dina bilder!!!

Du är helt klart ÅRETS FOTOGRAF vännen. Begriper inte hur du vinklar kameran för att få detta djup i bilderna!!!! Helt underbart. Jag tränar och tränar men det händet ingenting. Samma kort hela tiden...

Fortsätt att förgylla våra dagar, lova det <3

Kram Anna

Annika sa...

Vilken jättefin årskrönika!!
Jag gillar den verkligen!!
SÅ himla KUL att blanda och ge som du gör!
Inte behöver en krönika vara uppdelad i månader. Det här är ju toppen!
Ny ajfån alltså.
Visst hade du problem med din när vi sågs i nYC? Bra att du skaffat en ny.
DU sliter helt enkelt ut kameran med dina toppenbilder!!
Kramar i massor!!

Miss Marie sa...

Åh, jag vill ha ditt liv! Eller åtminstone få följa med under en vecka (eller dag!) i ditt liv. Jag kan sitta på din axel och jag lovar att vara tyst. Eller inte prata alltför mycket i alla fall. Ok?

Elin sa...

Wow vilket år Lotta!

Som jag sagt så många gånger förr, underbara bilder på underbara motiv! Jag ser jättemycket fram emot att få följa dina äventyr och små utflykter även under 2012, du har verkligen förmågan att ge guldkant på vardagen.

Hoppas att årets första vecka har börjat bra!

Kram Elin

Postadress Torslanda sa...

Fantastiskt fina bilder - vilket år det har varit med upplevelser!

@my casa sa...

WOW, vilket år du haft - vilka upplevelser!
Ska bli kul att följa dig detta år och se vad det bjuder
på...


Varma kramar åsa

Saltistjejen sa...

Underbara Bilder Lotta! Och nog har du hunnit med mycket under året som gått!
KRAAM!

Ulla sa...

Fantastiska, underbara, inspirerande bilder. Du kan det har med att ta bilder. Fin arskronika, men du glomde en sak/tva saker i din sammanfattning: bullar, bullar, bullar och glass, glass, glass. Harligt!! Kramar Ulla

Bokcaféet i byn sa...

Alldeles underbara foton, resmål från när och fjärran, fina små texter till! Älskar dina inlägg Lotta! Ser fram emot många fler!
Stor kram Anna
Ps. Jag hade missat att du varit i Nepal förra året. Var det semester? Vart var ni?

Sahra sa...

Shit. Blir helt matt av att läsa allt du hunnit med. Ser det alltid ut så där i ditt liv eller har det varit ett extremt aktivt år. Sedan undrar jag över påskägg i New York? Lite otippat kanske

mammaxtre sa...

Vilket fint år du haft och vilket härligt liv du lever. Och attityden för dagen, den vill jag kopiera, det är ok va :-)

Kram och tack för att du tar oss med på färden.

Snäckskalsdalen. sa...

Älskar att titta på vackra bilder så jag fick verkligen mitt lystmäte! Underbara bilder! Och jag blir glad av färger.
Agneta kram

Carin sa...

Alltså.... UNDERBART när man kan luta sig tillbaka och konstatera att det varit i bra år! Och vilka UNDERBARA bilder du bjuder på, Lotta! Som ALLTID! Du är en sann inspiratör!!! Man får en så härlig känsla var gång man kollar in dina härliga bilder....

Själv har det varit DÅLIGT med foto det sista... Brist på ljus och väder här hemma i Swedala... Ett evigt stormande och regnande... MEN nu är vi ju på väg mot våren och jag förväntar mig många härliga stunder framöver att leka med kameran! ;-)

Kraaam Carin

ChrisP sa...

Härlig inspiration (som vanligt - känner att jag blivit bortskämd, redan!! Alltid så fint här hos dig). En bild säger mer än tusen ord lyder talesättet. För dig gäller mer än en miljard.

Kram!

Alicia sa...

QUE FOTOS TAN PRECIOSAS!!!!!!!!!!!!!!!
TODO ME GUSTA.
SALUDOS

Unknown sa...

gott nytt.
vilket år !!!
så fint.
och dina foton är så så fina.
är det sant som jag hört att du tar alla med iPhone?
fina är de i alla fall.
Kram, lilla.u

Charlie sa ... sa...

Gracias, thank you, tack!!

iPhonefotografen bugar, you are the best!!

xx