fredag 6 januari 2012

Ostron x 2




Är det vädret som gör att det mesta den här helgen har blivit av mer än en gång? Smoothies, kaffe i olika varianter, fluffiga pancakes.

Istället för att sitta hemma ensam i köket och arbeta packades en bag för att kicka av denna weekend med att maxa 14 grader och sol inne i the city. Allt gick bra tills jag blev distraherad när jag fick lyssna på en svensk och en norsk som råkade i luven på varandra inne på Fika. Norrmannen körde med svenskan. Skickade in henne i köket och tog över kassan. Där stod jag och undrade var min bulle var. Norrmannen höll på med allt annat, fixade minst tre lattes innan han vände sig mot mig.

Jag: Tror du att du kan ge mig bullen och chokladbollen nu?

Norrmannen: Vad var det du skulle ha?

Jag: Bulle, den utan socker på och en chokladboll

Norrmannen: What? Kan du säga det igen? Pratar du norsk?


Han var dagens joke!
Och tjejen sa ifrån tillslut. "Du bossar runt mig som du vore chef här" hörde jag henne hojta



Låt mig säga så här: jag hejade på henne.



När man har suttit ett tag med rapporter, skrivit så pennan glöder och engagerat sig i skandinaviska dispyter, då kan man få avsluta med ostron igen. Gabriella och jag åt redan igår. Det smakade mycket bra. Toppade med en cupcake från Magnolia Bakery. Nåja, idag blir det köksbordet och makaroner till lunch.


Ha en skön söndag xx



25 kommentarer:

Annika sa...

Lovely pics!!
SOM alltid!!
När jag såg bilden med kaffekoppen med Löfbetgs Lila igår på fejjan trodde jag att du satt på ditt kontor. men du var på FIKA!!
KUL upplevelse därinne. Där hamnade du mitt i elden, fniss...
Och ja, självklart hejar vi på tjejen. Kan inte vara kul att jobba under den där typen...
HAHA, kul ändå...
Skönt avslut på dagen också innan du drog vidare norrut igen.
Kramar!!!

Nettan sa...

Vilka härliga dagar Lotta! Och ostron, så länge sen. Härligt att kunna dra i väg så där och befinna sig mitt i centrum.

Hoppas nu att du får en härlig start på veckan!

Kramar

Nettan

Anonym sa...

Toppendag Lotta! Ostron i NYC (grand central?) star pa min to-do-lista...great pics som vanligt. Var här...sol, 6 grader plus. Livet leker!
Kramar, Lisa

tinajo sa...

Ooiiih vad härligt! Vet du, jag har aldrig smakat ostron men skulle hemskt gärna vilja. Tar jag mig till dina trakter framöver kanske du kan lära mig?! :-)

Kram!

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
14 grader, jösses! Här har vi gottat oss i 6 sköna grader idag.
Det låter som du har en skön helg! Här närmar sig helgen sitt slut. Jag känner mig redo för en ny jobbvecka.
Har hejat på såväl skidskyttar som längdskidåkare på tv:n idag. Marcus Hellner var helt suverän! Fullkomligt flög förbi Petter Northug.

Kram, kram

mammaxtre sa...

På Fika har jag fikat. Trivdes bra där. Tog ett visitkort och försökte övertala min dotter att söka jobb där, men hon var inte sugen på det :-)

Ostron har jag aldrig ätit.

Junibacken är underbart att vistas en dag på. Sagotåget är nostalgi från början till slut. Astrid Lindgren, så mycket hon givit oss.

Ha det fint

Postadress Torslanda sa...

14 härliga grader och ostron låter hääärligt! Här är det slut på helgerna och tillbaka i verkligeheten imorgon

@my casa sa...

Dina BILDER...ÅH dina BILDER de är så
stimulerande!
Låter som en superhelg och 14 grader, själv dras
vi med -6 känns väldigt kallt.

Dottern och jag storlängtar tillbaka till
Magnolia Bakery. //Åsa

Fourmum sa...

Låter som en härlig dag! Här har det varit fina dagar med sol och ett par minusgrader. Har aldrig ätit ostron, men det är säkert gott :) klart man hejjar på tjejen! Kram

Äventyret framtiden sa...

Uj, det är farligt att titta in här:). Nu blev jag hungrig igen!

Du var absolut värd en extra cupcake efter det skandinaviska käbblet!
Hoppas du fick det du ville ha, fastän du inte pratade norsk.

kramar från ett vitt Åland!
Karin

Coolaannna sa...

Jag hejar också på henne!!

Men ostron...hade gärna varit där och provat. Har aldrig ätit ostron och är lite feg :) Mina barn vill så gärna äta men jag vet ju knappt hur man gör ;)

Du gjorde rätt som packade väskan och åkte in till the big city! Och du...makaroner är inte helt fel det heller ;)))


Kramisar Anna

Carin sa...

He he he... Snacka om att ha hamnat på fel plats... Jobba i serviceyrke och ingen servicekänsla....

14 grader känns avlägset... Men på trettondagen var vi ute på långpromenad, Matilda, Selma och jag... OCh i solen var det faktiskt riktigt VARMT! Ljuvligt....

Ha en bra start på veckan!
Kram Carin

Christina sa...

Men vilket ärkepucko ;-) Bra att tjejen sa ifrån till slut! Bra start på helgen annars, och bilderna är ju bara helt underbara och andas lyx! Hoppas makaronerna idag också var till belåtenhet ;-) Kram!

Saltistjejen sa...

Himmel!!!! ja jag tror jag stött på samma norrman på FIKA tidigare och han ÄR dryg. Eller så råkar alla norrmän som jobbar på FIKA vara dryga. Vad vet jag?? Men men. Usch! Trist.
Hoppas du fick det du ville ha iallafall till slut.
Ditt besök här i staden ser annars superhärligt ut! Och vädret igår var ju verkligen sååå vårigt!!! :-)
KRAAAM!

Jenny sa...

Jag gillar dem. De där tvära kasten i livet. Från ostron i storstaden till makaroner i köket. Det är ju sånt som gör livet intressant.

Jag har aldrig ätit ostron faktiskt. Jag kan bara inte med. Jag tror det är för att min mamma alltid sa att det var så äckligt när jag var barn. Det har etsat sig fast. Inte heller sniglar. Jag är "vegetarian" men äter fisk. Och har inte ännu (trots att det i år är 16 år av att vara vegetarian) bestämt vad sniglar är. Kött (kan inte äta) eller "fisk" (kan äta). Haha.

Anne-Marie sa...

Värsta svensk/norska "fighten" låter det som. Otroligt. Ostron har jag aldrig provat och kommer nog aldrig att göra det heller. Vilka härliga kast - ostron till makaronger. ;) Kramar!

Desiree sa...

Vilken skön dag. Dina bilder är så härliga som alltid. Jag som inte ännu lärt mig att äta ostron så bra blir riktigt frestad av dina bilder. Den där norrmannen verkade ju hur dryg som helst. Jag hoppas du fick din bulle och chokladboll till slut. Vilken jobbig typ. Ha en bra dag från köksbordet idag. Det kan ju vara skönt och mysigt att jobba hemifrån också på sitt sätt. Jag önskar faktiskt att jag kunde få göra det lite mer. Nästan aldrig möjligt.
Kram!

Mia sa...

Hej! Du verkar ju ha det toppen i USA! Jag är en ny läsare som är väldigt sugen på att åka till USA och jobba. Var under förra året där och jobbade som au pair och vill ålltså tillbaka.. Hur gjorde du? Och vad för visa har du m.m? :)
Du får gärna svara på min mail om du vill, miaskattberg@hotmail.com
Hälsningar Mia

bokhyllan sa...

Är en riktig fegis vad gäller ostron. Har aldrig smakat, men någon gång ska jag testa, kanske... :)

MrsSunshine sa...

Du har en liten utmärkelse hos mig:-)

kram på dig

Taina sa...

Ostron är inte min grej precis. Det är som att stoppa snorbobbar i mun...hahahaha!

Kul att vara med mitt i händelsen på Fika. Normmannen kanske var för hög av allt socker. Speciellt från din bulle?

Kram på dig Lotta, här är det makaroner till lunch flera dagar i veckan.

anna of sweden sa...

Nu har jag kommit tillbaka till bloggvärlden. Har läst ifatt mig och njutit av dina alltid lika underbara bilder.

Ett riktigt gott nytt 2012 önskar jag dig, fina bloggvän!

Miss Marie sa...

Heja tjejen! Hatar såna där (oftast män) som tror de kan kära med folk, inte sexigt alls!

Nu blev jag extremt sugen på fika...

Sahra sa...

Ostron är inte riktigt min grej. Men champagne säger man ju inte nej till. Ha en härlig helg

Anna Voltaire sa...

Vilka fina bilder, som vanligt. Gilade verkligen teburken! Ostron har jag testat men aldrig fallit för...jag önskar jag kunde lära om för det ser onekligen härligt ut. Idag hamnar du på min blogg. Skönt att du är igång igen!