torsdag 26 januari 2012

Mes chéris




Titta. Mina små trollungar. En sommarmorgon.
Så där var det ju. Gabriella, minstingen, lillan. Som alltid ville vara med. Rebecca storasyster, har kollen. Alex lite avvaktande, men nyfiken. Morgonrockar. Tävling vem som först skulla hinna tillbaka till huset. Bullar. Saft. Spring och hopp i benen. Syskon som bråkar ibland men som ställer upp för varandra när det gäller, stenhårt.

Tiden går så snabbt. Nu lånar de mamma och pappas bilar.


Mina älsklingar.





Och här står mamman, för ungefär 35 år sedan. Lite blyg men glad att Rikard fick följa med på resan. Extra kul när man inte har syskon själv. Jag hade hoppats på att Rikard och jag skulle få dela rum men Rikard ville sova hos pappa.

Det var roligt att ses igen här i New York innan jul. Rikard bjöd på skumpa och jag var inte längre blyg.



Ha en fin fredag xx

27 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vilket otroligt härligt inlägg Lotta. Helt underbart!

Ha det toppen!

Coolaannna sa...

En liten nostalgitripp bakåt i tiden!!

Härligt! Och minstingen så söt och det ser nästan ut som om hon vill ta av sig kläderna för ett dopp!! Vad härligt att ha en brygga och ta morgondoppet på. Vill jag också ha :)

Skönt att blygheten har släppt vad det gäller Rikard ;) hihihi!!!!

Idag-Äntligen fredag! Vart tog veckan vägen? Hade tänkt en date med Persbrand men den är visst uppskjuten till nästa fredag! Den som spar han har!!!

Ha en fin fredag! Kram Anna

Fourmum sa...

Vilket underbart inlägg! Tänk att ha kunnat ta ett så vackert foto som det med barnen på bryggan! Ett sånt där ögonblick som man lyckats fånga som man har med sig hela livet :)Ha en fab friday :) Kram

tinajo sa...

Så fint inlägg - det är mysigt att ha en nostaglitripp då och då. :-)

Bokcaféet i byn sa...

Jätte fint inlägg Lotta!
Man riktigt känner sommarkänslan igenom datorn. Min son är i en sån underbar ålder (dryga 2) att jag bara skulle vilja trycka på pausknappen en stund. Men istället ser vi till att spendera massor av tid tillsammans och jag tror att jag någonstans sparar godbitarna för att komma ihåg senare. Triss i barn- vilken lycka! Förstår att du är en stolt mamma!
Ha en toppen dag Lotta!
Kram Anna

Casa of Mia sa...

Vilka härliga bilder och vilka gullungar, bilden på bryggan säger mer än 1000 ord, ja tiden går så fort! kram och ha en riktigt fin helg

Sandra sa...

Vilken härlig tillbakablick !
Ha nu en riktigt skön fredag.

Carin sa...

Underbara bilder!!! Och jaaa... Vart tog tiden vägen? Med en snart femton-årig son i huset börjar man fundera... Känns inte som det var länge sedan han låg mellan oss i sängen och lite försynt upplyste mig om att han var hungrig: -Linga, mamma! (välling...)

Ha ha... Nu är det fokus på HEEELT andra saker, minsann!

Och satt nu på frukostrasten och pratade om en resa vi gjorde till Italien i tonåren... Ja, jösses...

Men eftersom man tycker att tiden går så ofantligt fort, måste det ju vara ett tecken på att man har det ganska bra? Inte sant.... :)

Kraaam Carin

Miss Marie sa...

Love it! Bilderna är ju underbara! Med en lillkille som fyller ett år imorrn undrar jag vart tiden har tagit vägen, och med det här inlägget förstår jag att tiden inte kommer gå långsammare när han växer upp heller!

Sahra sa...

Vilken fantastisk bild på barnen. Minstingen med häng. Tiden går så fort. Hur gamla är de nu? Jag kan inte förstå att min äldsta blir 13 i dagarna. I morgon ska han på övernattningsparty. Med tjejer! Ha en fin helg

Annika sa...

ÅH Lotta!!!
Vad FINT!!
Den första bilden är ju så söt att det inte är SANT!!
Supersöt.
Ja, det är svårt att FATTA hur fort tiden går.
NU lånar två av dem era bilar, som du säger...
Snart är jag där också!!
Ha en toppenfredag, vännen!!
Kram!!

Desiree sa...

Ja verkligen nostalgitripp. Vilken härlig stund där på bryggan. Gamla foton lockar fram så många minnen som man gärna minns.
Kramar och ha en fin fin helg.

Postadress Torslanda sa...

Fina bilder med nostalgi - vart tog åren vägen och hur kunde det gå så fort? Ha en fin fredag

Saltistjejen sa...

Vilka underbara Bilder! Och ja mycket lycka och lite vemod. Så som det är när man ser bakåt. :-)
Fantastiskt att du har dessa bilder. Visst man har en hel drös med bilder i sin minnesbank också, men det är ändå något lite extra att ha dem såhär framför sig också. Att kunna dela med sig.
Varmaste Kramen!!!

bokhyllan sa...

Fin bild på ljuvliga trollungar. Härligt inlägg, I like!

Anonym sa...

Vilket inlägg, vilken nostalgitripp!
Wünsche Dir ein super Wochenende!
Kramar, Lisa

Mrs Sunshine sa...

Ja, tänk. Så fort tiden går när man tittar på barnen.
Såå fin bild på dina barn...och den där lilla rumpan, gud så sött!!

Kram!!

Ewa`s Galleri sa...

Härligt inlägg ,men tänk vad det går fort med barnen
Man måste ta vara på varje dag och njuta
ha en riktigt skön helg

Christina sa...

Så fint <3 Ha en underbar helg med din fina familj!

@my casa sa...

WOW vilket ljuvligt inlägg, så fina barn & så fin mamma!

Tankevågor sa...

Vilket underbart inlägg Lotta! Jag blir alldeles varm inombords av att se bilden på barnen på bryggan. Så hög igenkänning där! Badrockarna, solen, kläder på bryggan....det är så att man kan känna den underbara sommaren rakt igenom dataskärmen här!
TACK för att du delar med dig!
Varm kram

(ni verkar ha MER snö än vad vi har här...men jag är glad att vi har NÅGOT i alla fall)

Aratorps Lena sa...

Fantastiska bilder och fin text. Visst är det helt sjukt att barnen bara helt plötsligt inte är barn längre? Äh nu fick du mig nästan att gråta...

Hoppas du mår fint efter alla helger. Här är vi igång och jobbar igen och denna semestern är ett minne blott. Jag dras med lite feber och halsproblem. Kan det vara alla temperaturväxlingar? Thailand-flygplan-Sverige-mässa... Inte ens mina luftrör stod emot det...

Ha en underbar helg! Kram

Elin sa...

Vilken underbar bild på barnen Lotta, den går liksom rakt in i hjärtat! Tiden går verkligen fort när man har barn, synd att man inte kan stoppa ibland.

Hoppas att ni har en jättefin helg, har du kanske någon liten roadtrip på gång? Här blir det jobb, dags att kliva ur morgonrocken nu!

Kram Elin

Nettan sa...

Vilket underbart inlägg vännen och vilka härliga minnen av barnen, man ser lyckan i dina fotografier!

Hoppas att du har en skön helg?

Kramar

Nettan

Åsa! sa...

Tack för ditt besök på min blogg!

Visst går tiden fort, ibland alldeles för fort :)

anna of sweden sa...

Men åh, vilket fint inlägg. På tal om tiden som går ...

Sot kram!

Taina sa...

SÅÅÅÅ gulligt med dessa gamla foton. Och minnen. Mjölken har bytts ut mot skumpa. Blygheten är borta. Nice!

Kram på dig Lotta!