torsdag 19 januari 2012

Random pics (a lot)




Jag har galet mycket bilder om någon undrar. Jag har blivit en fotofreakmaniac och måste bygga på tålamodskontot hos familjen. Jag smyger numera upp telefonen.


Klick. Ljudlöst. Ingen märkte nått, eller?


Man kan inte ens ta mig på affärslunch utan att det händer. Oops, liksom. När det är en skön soft moment med mina älsklingar, då bara händer det också.






Klick.


De har kommit på mig inne på kontoret. Det var någon läcker muffins eller kaka som jag hittade på lunchen såklart.





Eftersom ni inte vill se 5,375 bilder på en gång så har jag begränsat mig till 11. Bra va?






Happy Friday xx

30 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaaaa! Du, jag är nästan likadan. Fast tyvärr inte med samma kvalitet på bilderna som du. Men jag klickar ofta och mycket. Har nästan blivit som en dålig vana. ;-) ;-)
Och du, jag älskar dina bilder!!
KRAAAM!

Christina sa...

Ha ha underbart!! Fast bring it on bara, jag älskar dina bilder ;-)
Jag satt och kollade igenom alla bilder jag tagit sedan vi flyttade. Oh my.... säger jag bara :-) många blir det. Tror jag kommer trilla dit och köpa en ajfån jag med, den är ju så smidig! En systemkamera kan man inte precis smyga upp :-D Tycker om att du kan föreviga så många ögonblick just för att du har en iPhone som alltid är med! Stor kram!

Sahra sa...

Åh griller i Kungsan. Nu fick jag nostalgivibbar på morgonkröken

eastcoastmom sa...

Inser att jag borde fota mera. More is more and better, helt klart!

Anne-Marie sa...

Tar själv inte tillräckligt med bilder. Härligt att du klickar överallt. Antar att det lätt blir beroendeframkallande. ;) Kramar!

Miss Marie sa...

Åh, vad fina! Du får gärna visa fler foton! :) älskar cupcakesbilden, ser så gott ut!

Jenny sa...

Haha, ja det känns som ens nära och kära börjar tröttna på det där fotograferandet. Förut bad jag alla posera eller vänta på mig när jag fotade. Nu smyger jag - som du. Och sedan springer jag i fatt/återgår jag till diskussionen/svarar på frågan. Kanske är det lika irriterande... :) Trevlig fredag!

Fourmum sa...

Ansluter mig också till smygfotograferarnas skara ;) Yngsta dottern blängde på mig härom dagen när jag försökte fotografera henne med systemkameran ;) men jag hann få några bra bilder. Maken muttrar och undrar om jag måste spara alla bilder och måste jag dessutom ha 4 kopior av alla bilder?? Oups ;) Ha en underbar dag! Kram

tinajo sa...

Haha, ja men ju fler bilder desto bättre - så är det ju! Jag ledsnar inte så kör på så det ryker! :-)

bokhyllan sa...

Haha... känner igen mig. Visst är det kul att ta bilder!

Tankevågor sa...

Det KAN inte bli för mycket av dina härliga bilder Lotta! Jag njuter för fullt av dem och jag är så imponerad av att du kan få till så bra bilder med din mobil!
Jag kanske ska ge min nya Ajfån en chans att visa vad den kan. ;-)

Stor kram från mig.

Lisbeth

Elin sa...

Älskar dina bilder, så bring 'em on! Det blir nästan som en drog att fotografera, särskilt nu när man alltid har kameran i iPhonen lättillgänglig.

Önskar dig och familjen en fin helg Lotta, har ni kanske nån mysig utflykt på gång?

Kram!

Desiree sa...

Ha ha du är ju underbar Lotta. Jag tycker du borde få en guldstjärna som ändå lyckades begränsa dig till bara 11. Det var 11 jättefina foton som jag njutit av att kolla in. Det där korten på några av bakverken är ju farliga. Blir så himla sugen då jag sitter här med mitt morgonkaffe. Du lyckas på ett sådant bra sätt att ta så fina bilder med din iPhone. Jag blir inspirerad av att fota mera då jag ser dina bilder.
Kram och ha en toppen helg.

Casa of Mia sa...

Haha härligt,känner igen det där med klickandet! Härliga bilder som vanligt och jag önskar dig en Happy Friday också kram

Carin sa...

Ha ha! Jag är oxå en fotonöööörd! :D Och du, dina bilder kan vi inte få nog av! Dom är löööövly!!! ;-)

Återstår att se om jag överger min Canon nu, för i 40-års present blev det ett litet äpple och med tanke på dina fina bilder så kanske en systemkamera är onödigt att släpa på? :D

Kraaaam Carin

Carin sa...

Ha ha! Jag är oxå en fotonöööörd! :D Och du, dina bilder kan vi inte få nog av! Dom är löööövly!!! ;-)

Återstår att se om jag överger min Canon nu, för i 40-års present blev det ett litet äpple och med tanke på dina fina bilder så kanske en systemkamera är onödigt att släpa på? :D

Kraaaam Carin

Postadress Torslanda sa...

11 fina bilder - dina bilder är verkligen helt fantastiskt fina! Ha en skön fredag! Här är det sol & kallt. Skön fredag njuts hemma.

Coolaannna sa...

Jag säger det alla andra redan skrivit till dig...dina bilder!!

VAd vore bloggarna utan din blogg!!!

Jag är en sån som också alltid har kameran med, antingen min sytemkamera eller iPhonen...alla vet om det så vissa vill vara med hela tiden och andra drar sig åt sidan!!!

HA en fin helg och jag hoppas mitt internet ska lösa sig för nu loggar jag ut från jobbet!!

Woohooo, fredag= Lite vin och The Voice :))))

Kraam!

Annika sa...

HAPPY FRIDAY, MY DEAREST!!
Jag är likandan, nästan, men med systemisen, och den smygar man inte upp lika lätt ;-)
Men ajfånen ÄR en bra smygarkamera, speciellt om man tar bort ljudet. HIHI!!!

Härlig hälig mix!!
Gillar alla Bilder. Laxmackan är så FIIIN!! OCH cupcake'sen. Är det maräng som frosting?
OMG så GOTT!!!!
Fina Bilder på dina barn.
GILLAR alla dina finfina bilder!!!!!
Lotta gör en fotobok via My Publisher!!!

KRAMAR!!!!!

Maria - Wikers Liv sa...

Härligt Lotta! Fortsätt så!
Du har något att hämta hos mig!
Trevlig helg!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Ja, tänk att det blir som en epidemi som aldrig går över. Ibland kommer jag på mig själv att smyga med fotandet...knäppt..men man tror att det blir för mycket för omgivningen. Måste ta det lugnt med lilla W. för han tror att hans mormor har en svart fyrkantig näsa. Helt säkert.
Sluta för all del inte att vara knäppig Lotta!
Njuter så av alla dina bilder. Och de där muffisarna...mon dieu så goda de ser ut. Mandel?

Kramar!
Karin

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Underbara bilder och man blir ju verkligen sugen på tripp till NY, kram Victoria

Nettan sa...

Du, vännen, jag fotar också ljudlöst eftersom familjen tröttnat rätt ordentligt på min fotomani. Vi har en fin kamera men med kameran i iphonen är det bara vid speciella tillfällen som jag fotar med den andra! Härliga och fina bilder Lotta! Hoppas att du har en underbar fredag?

Kramar
Nettan

Nilla Q sa...

Underbart!!! Älskar dina bilder, ser gärna mååånga fler:)

Kram Pernilla

mammaxtre sa...

Så fina bilder, alltid, tagna med telefonen. Wow!

Skridskor i Kungsan det är mysigt. Det gjorde jag ofta med mina två äldsta barn, när de var små. Härliga minnen.

Kram

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ha ha! känner igen det! men fortsätt dina bilder är så ljuvliga att se på...

Ha en bra helg!
kram wivi

MrsSunshine sa...

Härligt härligt! Fotot med joggarna blev så himla cool. Central park?

Önskar dig en underbar helg och tack för att du finns!

kram

@my casa sa...

Underbara DU:)

Alexandra sa...

Underbara bilder. Happy sunday :)

Camilla sa...

Vilken tur att du har en massa härliga bilder som du delar med dig av. Jag bara njuter:)
Tack snälla Lotta! Fortsätt med dina fotoexpeditioner.

Kram