måndag 30 januari 2012

Innan första mötet eller jakten kan vara över




Note to self: gör om det här. Gå upp lite tidigare. Kaffe på en skön plats. Innan allt drar igång och jag knappt hinner titta på vad klockan är. Jag hade turen att se en snyggsnäcka igen.

Och vet ni vad.

Vid mitt älskade Edsviken, har Fourmum fotat. Hela kustremsan där det lilla rosa huset som jag simmade till, antagligen var. Titta här och här . Jag tror att:

1) antingen är huset rivet
2) eller så är det numera gråmålat och utbyggt
3) alternativt är det målat falurött

Under alla omständigheter, så är jag överväldigad och glad att Fourmum tog sig tiden och åkte förbi och tog alla dessa bilder.


Ha fin fortsättning på veckan xx




Ps. Älskar min hand cream som jag fått av Alex. Den följer med i handväskan varje morgon.








15 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad gulligt av Fourmum!!!!! Och vilken otroligt härlig morgon! Mmmm! Men den snyggaste snäckan på stranden var nog ändå du själv tror jag! :-)
KRAM!

Christina sa...

Vad gullig hon är! Vilken grej! Riktigt snygg snäcka men jag håller med Saltistjejen, snyggaste snäckan var nog du! Verkar varit en perfekt morgon, skulle vilja ta mitt morgonkaffe vid stranden! Kram!

Jenny sa...

ja, men jag kom ju på det direkt nät jag hade skrivit ditt namn, du hade ju såsöta gamla kort på dina barn! :) Ha en bra dag!

Desiree sa...

Jättesnällt av Fourmum att fota allt detta. Underbart härlig start på dagen Lotta. Det är verkligen värt att gå upp tidigare och få njuta av en sådan här morgon. Jag älskar också den där handcremen. Ljuvlig är ordet.
Kram!

tinajo sa...

Fint gjort! Jag älskar strandbilder som dessa! :-)

Ha en fin dag fina du! :-)

Sahra sa...

Wow. Vilken söt handling att åka och leta efter ditt hus. Vad är en blogg utan alla fantastiska bilder. Jag älskar den nedre bilden där ljuset i bilden liksom tonas ihop med din bloggbkgrund. Ha en toppendag

Nilla Q sa...

Låter som en helt underbar morgon!

Och vilka härliga kort på dina barn!:)

Kram Pernilla

Taina sa...

Det var ju omtänksamt av henne! Otroligt egentligen. Förstår att du blev tagen.

Just nu känner jag inte samma sak som du, dvs stiga upp tidigare. Hahahaha!

Kramar!

Carin sa...

Hi hi... Får ett år sedan eller så fick jag besök på bloggen av en kvinna som tyckte att hon kände igen "Finabo" och undrade om det möjligtvis var där hon tillbringat sina barndoms sommrar... Och det var det! Så det blev en liten fotorunda för att uppdatera henne hur det såg ut i dagsläget! :D

Härligt med bra start! Betyder mycket för hela dagen... Och din strand kan nog inte bli bättre start... ;-)

Handkräm... Jag är beroende!

Ha en härlig dag! Kram Carin

Coolaannna sa...

Vilken bloggvän! Wow, säger jag! Och vi alla andra fick följa med i dina barndomsminnen!

Vi får ju även följa med dig på din strand som du har nu...snäckan var verkligen en finsnäcka! För mig betyder snäckor också att man tar sig tillbaks i tiden då man var liten och tillbringade somrarna vid havet. Lekte och hade olika namn på snäckorna:)

Och du...bloggträff i Rom!


Kram Anna

Annika sa...

Ja, jag har ju sett Fourmoms plåtande runt Edsviken!
Verkligen gulligt.
Antagligen är väl huset borta.
Men det har varit kul att se hennes strandbilder.
Oh, jag kan tänka mig att den där handkrämen är skön. Nästa ggn jag är i närheten av den affären ska jag gå in och kolla in den.
Kramar!

Anna sa...

Hej hej. Bor ocksa i CT sedan 20 ar tillbaka. Roligt att hitta din blogg! Sag att du hade semlor pa bild nagra inlagg bakat. Har du hittat det har eller var det svenska bilder? Oh vad sugen jag ar pa det!
Ha det sa bra

mammaxtre sa...

Vad roligt, samma handkräm som ligger på mitt nattduksbord :-)

Vad gulligt av henne. Förstår att du blev varm inombords.

Kram till dig som väl bokat en massage nu :-)

@my casa sa...

Men vilken gullig donna, förstår att det värmde ditt hjärta!

Gå upp tidigare, neej tror inte det, iaf inte denna
årstid med -10 grader och kolsvart!
Men i vår - då - kanske jag ska fundera på det;)

Bokcaféet i byn sa...

Hej Lotta!
Du är kvinnan som kan förmedla en känsla och en miljö som få andra.
Underbara strandfoton! Bloggvärlden är bra fantastisk! Som en stor godispåse full av kulörta färger, söta smaker, förväntan och lycka!!! Vilken bloggvän som tog sig tiden att fota!
Önskar dig en fin tisdag kväll Lotta!
Kram Anna